نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

گوشی شیائومی

مقایسه شیائومی نسل جدید و قدیمی

در دنیای تکنولوژي همواره سرعت تغییر و ارتقا هر وسیله هوشمندی بسیار چشم گیر بوده ، به صورتی که نسل گوشی های هوشمند ۲۰۲۱ نسبت به گوشی های شیائومی تولید شده در سال ۲۰۲۰ دچار تغییرات مختلفی شده است که امروز در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به بررسی آن می پردازیم.

وضعیت باتری

درحالی‌که می ۱۰ و می ۱۰ پرو به ‌ترتیب به باتری‌ ۴۷۸۰ و ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند، می ۱۱ برای تأمین انرژی سخت‌افزار قدرتمندش از یک باتری بزرگ ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. این گوشی از شارژ سریع ۵۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند زمان شارژ شدن دستگاه را به‌صورت مؤثری کاهش دهد.

خبری که برای خیلی از طرفداران شیائومی جالب نبود این است که در جدیدترین محصولات این شرکت شارژر از این دستگاه ها حذف شده است.

پردازنده

به جرات میتوانیم بگوییم که بخش اصلی پردازنده گوشی های شیائومی را اسنپدراگون 888 تشکیل داده است که می‌تواند قدرت پردازشی می ۱۱ را در سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها تضمین کند. اسنپدراگون 888 اولین پردازنده‌ای است که به‌صورت رسمی از هسته‌ی Cortex-X1 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند. هسته‌ی X1 در مقایسه با هسته‌ی A78 می‌تواند ۳۳ درصد دستورالعمل‌های بیشتری اجرا کند و سخت‌افزار دستورالعمل‌های چندداده‌ای (SIMD)‌ و ظرفیت حافظه‌ی کش L1 و L2 آن دو برابر شده است.

نمایشگر

شیائومی در جدیدترین گوشی خود نمایشگر قدیمی ۶/۵ اینچی می ۱۰ را کنار گذاشته و از یک نمایشگر بزرگ ۶٫۸۱ اینچی از نوع OLED با رزولوشن +QHD (تراکم ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ) و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره گرفته است.

گوشی شیائومی

دوربین

در حال حاظر شیائومی با حفظ اِلِمان‌های نسل گذشته کوشیده است تصویربرداری پرچم‌دار خود را بهبود دهد؛ از این‌رو می ۱۱ درست مانند نسل گذشته به یک ماژول دوربین سه‌گانه مجهز شده است؛ اما شکل ظاهری و مشخصات آن در مقایسه‌ با نسل گذشته دست‌خوش تغییراتی اندک شده است.

گوشی شیائومی

شیائومی برای قدرت بخشیدن به دوربین اصلی از یک لنز ۷ تکه و حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل ۱٫۳۳ اینچی با گشودگی دیافراگم f/1.85 مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌گیرد که می‌تواند تصاویر را با جزئیات مناسبی به ‌ثبت برساند.

Rate this post

ارسال یک نظر