نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

پردازنده کابی لیک

نسل هفتم پردازنده ها Kaby Lake

نسل هفتم پردازنده‌های اینتل با کد «کبی لیک» در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. کبی لیک اساسا نسخه تازه شده‌ای از معماری اسکای لیک با بهبودهای کمی و کیفی است و از همان فناوری ۱۴ نانومتری استفاده می‌کند. کبی لیک اولین ریز معماری اینتل است که درایور رسمی برای سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر از ویندوز ۱۰ دارد.

پردازنده‌های نسل هفتمی اینتل برمبنای لیتوگرافی 14 نانومتری ساخته شده و به این ترتیب بهینه‌تر بوده و مصرف کمتری خواهند داشت. رونمایی از این پردازنده‌ها همچنین سرانجام اپل را قادر می‌سازد تا مک‌بوک‌های خود را پس از پرش از روی Sky Lake به جدیدترین پردازنده اپل مجهز کند. از آن‌جا که برخی پی‌سی‌ها مشکلاتی با پردازنده‌های نسل ششم Sky Lake داشتند و سرفیس بوک مایکروسافت نیز با مشکلاتی در مورد مدیریت انرژی مواجه شد اینتل درایورهای فراوانی برای این سری پردازنده‌ها عرضه کرد اما اوضاع آنقدرها بهبود پیدا نکرد. به این ترتیب Kaby Lake می‌تواند با معماری جدید و مصرف کمترش ضعف‌های نسل قبلی را جبران کند.

نسل هفتم پردازنده های اینتل

به ادعای اینتل Kaby Lake ساخت لپ‌تاپ‌هایی با ضخامت کمتر از 10 میلی‌متر یعنی حتی باریک‌تر از

را نیز امکان‌پذیر خواهد کرد. گفته می‌شود شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ همین حالا هم حدود 100 طراحی جدید را برای این پردازنده در نظر گرفته‌اند و باید منتظر عرضه لپ‌تاپ‌های با این پردازنده‌ها در آینده نزدیک باشیم. به گفته اینتل عرضه کیبی‌لیک ابتدا از پردازنده‌های موبایلی Core M3، Core i3، Core i5 و Core i7 آغاز شده و لپ‌تاپ‌های مجهز به این   پردازنده‌ها نیز از پایان شهریور وارد بازار خواهند شد.

۱۰۰ نمونه طراحی جدید از محصولات تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی برای سال جاری آماده‌ی تولید است و روی بسیاری از این محصولات تراشه‌ی کبی لیک را خواهیم دید.

اینتل برنامه‌ی خود را با پردازنده‌ی دو هسته‌ای موبایل با مدل‌های Core M3، Core i3، Core i5 و Core i7 آغاز کرده است.

اینتل به تولیدکنندگان و شرکای خود گفته است که باید عرضه‌ی محصولات مبتنی بر پردازنده‌ی Kaby Lake را از ابتدای سپتامبر آغاز کرده و خیلی زود به تولید خود سرعت بدهند.

Rate this post

ارسال یک نظر