نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

ویندوز 11 یا ویندوز 10

ویندوز 11 بهتر است یا ویندوز 10

در این مقاله یک مقایسه چالشی میان ویندوز 11 و ویندوز 10 خواهیم داشت. تمام سیستم هایی که واجد شرایط هستند، می توانند به صورت رایگان ویندوز 10 اورجینال خود را به ویندوز 11 اورجینال آپگرید کنند. این بروزرسانی اختیاری است. لپ تاپ های جدید به طور فزاینده ای با ویندوز 11 از پیش نصب شده عرضه می شوند.

به‌گفته پانای، ویندوز ۱۱ برای ایجاد آرامش ساخته شده است:

ویندوز ۱۱ چیزی فراتر از سیستم‌عامل است. این پلتفرم همانند پارچه‌ای است که در زندگی ما تنیده شده است.

حجم ویندوز

حجم ویندوز 11 خیلی فراتر از ویندوز 10 است. در واقع پس از نصب ویندوز 11، 80 گیگ از فضای هارد شما اشغال می شود.

تغییرات بزرگ در ظاهر ویندوز

مایکروسافت تقریبا همه اجزای ویندوز را بازطراحی کرده است. پنجره‌ها و پنل‌های منو و جعبه‌های اعلان همگی از گوشه‌های گرد بهره می‌برند که باعث شده است همه این بخش‌ها نرم‌تر به‌نظر برسند.

از دیگر تغییرات بصری اعمال‌شده در ویندوز ۱۱ می‌توان به اضافه‌شدن حالت تاریک در سراسر بخش‌های سیستم‌عامل اشاره کرد. اکنون کاربران می‌توانند به‌طور دلخواه یکی از رنگ‌بندی‌های روشن و رنگارنگ یا تیره‌تر و ملایم‌تر را انتخاب کنند.

تغییرات تسک‌بار (Taskbar)

تفاوت خیره‌کننده‌ در ویندوز ۱۱ درمقایسه‌با ویندوز ۱۰، تغییر مکان منو استارت است که اکنون به‌طور پیش‌فرض در مرکز پایین صفحه قرار دارد. برنامه‌های روی تسک‌بار نیز کمی متفاوت به‌نظر می‌رسند.

ابزارهایی که با نمادها نمایش داده شده‌اند، به‌راحتی برای ایجاد منویی سریع از ابزارهای پرکاربرد شما پین می‌شوند.

منو استارت

تفاوت دیگر ویندوز ۱۰ و ۱۱ که بیشتر از همه به آن اشاره شده، منو استارت است. منو Start در ویندوز ۱۱ بازنگری شده و از رویکرد کاشی زنده معرفی‌شده در ویندوز ۸ فاصله گرفته است.

جمع بندی

مقایسه ویندوز 11 و ویندوز 10 هیچگاه تموم نخواهد شد زیرا فاز تخصصی این دو سیستم عامل بسیار پیچیده تر از بحث امروز ماست. اما به عنوان آخرین نکته لازم به ذکر است که پشتیبانی از انواع ورودی‌ها مثل دستورهای صوتی و لمس و قلم از‌جمله ویژگی‌های مهم ویندوز ۱۱ است.

Rate this post

ارسال یک نظر