نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

asus vs msi

مقایسه دو مادربرد ایسوس و MSI

ممکن است برای شماهم پیش آمده باشد که هنگام خرید مادربرد بین دو برند ایسوس و msi دچار شک و تردید شوید. طبیعتا هر فروشنده و متخصص سخت افزار از دیدگاه خودش یکی از برند ها را به شما معرفی میکند. اما تصمیم نهایی برای خرید با شماست. در این بخش به مقایسه دو مادربرد ایسوس و MSI می پردازیم.

مادربرد به عنوان قطعه پایه؛ برای نصب قطعات مختلف کامپیوتر محسوب می‌شود و بدون وجود گزینه مناسب، قطعات حرفه‌ای خریداری شده توسط شما، تقریبا کارکردی برای‌تان نخواهند داشت. هنگام خرید مادربرد حتما باید به قطعات کامپیوتر خود مانند پاور، پردازنده گرافیکی و پردازنده مرکزی توجه کرده و متناسب با آن‌ها، یک گزینه مناسب خریداری کنید.

آمار خرابی‌های مادربردهای ایسوس،MSI

نظر شخصی من این است که در میان مادربوردهای حرفه‌ای، ایسوس و ازراک کیفیت بهتری دارند اما آمار کلی کاملاً متضاد است! شاید مادربوردهای معمولی گیگابایت و MSI باکیفیت‌تر هستند و شاید مشکل در مباحث نرم‌افزاری و بایوس خلاصه می‌شود اما در بنچ‌مارک‌ها و سیستم‌های حرفه‌‎ای اورکلاک، برند ایسوس و ازراک معمولاً اندکی بهتر هستند. البته گیگابایت هم با فاصله‌ی بسیار کم در جایگاه بعدی قرار دارد.

آمار خرابی برندهای مختلف مادربورد، ایسوس، گیگابایت، MSI و ازراک

مادربردهای ایسوس

کمپانی ایسوس اجزای متنوعی را برای مادربردهای خود تولید می‌کند و از این نظر، شباهت بسیاری به کمپانی MSI دارد. ایسوس از نظر طراحی، مادربردهای ظریف‌تری را در بازار دارد و همچنین، از سیستم RGB هم پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه، همه مادربردهای این شرکت، به خوبی توانسته‌اند که سیستم RGB را در خود جای دهند.

سفارشی سازی مناسبی هم در این مانیتورها در نظر گرفته شده و می‌توانید از عملکرد خوب آن‌ها اطمینان داشته باشید. ایسوس سرمایه گذاری بسیار خوبی در زمینه تولید مادربردهای با عملکرد بالا و همراه با ماژول‌های VRM داشته است و ویژگی‌های فراوانی را در این زمینه ارائه می‌کند.

ماژول‌های VRM قوی بوده و حتی در مادربردهای ارزان قیمت این کمپانی هم به کار رفته‌اند.

مادربرد های msi

برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی تکنولوژی و به‌خصوص گیمرها ، شرکت MSI جایگاهی ویژه دارد؛ چراکه بخش زیادی از فعالیت‌های این شرکت به صنعت گیمینگ مربوط میشود.

شرکت ام اس آی کار خودش را با تولید مادربرد آغاز کرد و سال‌هاست به این فعالیت ادامه میدهد.

مادربرد قدیمی ترین محصول برند ام اس آی محسوب میشود و این شرکت همیشه نگاهی ویژه به ارتقای سطح کیفی این دسته از محصولات خودش دارد. مادربردهای گیمینگ ، تولید محتوا و حرفه ای ، 3 دسته اصلی این تجهیزات غول تایوانی هستند و اکثرا بازار محصولات رده بالا رو هدف قرار دادند.

مادربردهای Gaming شرکت MSI به 3 سری MEG ، MPG و MAG تقسیم میشوند. بیشتر ساخته های محبوب ام اس ای در این حوزه عضو خانواده های MEG و MPG هستند.

سخن آخر

قبل از اینکه به دنبال بهترین مادربرد بازار بروید، بهتر است که به سازگاری قطعات خود با آن و ویژگی‌های ارائه شده توجه کنید. برد، اصلی‌ترین بخش کیس کامپیوتر شما است و می‌توانید بهترین گزینه بازار را از برند ایسوس یا msi تهیه کنید.

شرایط خود را بررسی کرده و در نهایت انتخاب خود را انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک نظر