نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

مقایسه مانیتور گیمینگ با معمولی

مقایسه مانیتور گیمینگ با مانیتور معمولی

در این مقاله به مقایسه مانیتور گیمینگ با مانیتور معمولی می پردازیم. مانیتور ها برای اهداف مختلفی طراحی میشوند. در گذشته برای ساخت تمامی مانیتورها از یک  سبک طراحی استفاده می شد ولی امروزه نوع طراحی مانیتور گیمینگ با مانیتور معمولی تفاوت بسیار زیادی دارد. همچنین متریال به کار رفته در هر مانیتور متفاوت است.

نکته قابل توجه اینجاست شما نمی‎توانید انتظار داشته باشید که یک مانیتور اداری همانطور که از یک مانیتور گیمینگ حرفه‌ای انتظار دارید کار کند. برای مثال مانیتورهای گیمینگ نسبت به مانیتورهای استاندارد زمان پاسخگویی سریع‌تر و نرخ نوسازی بالاتری دارند.

تفاوت وضوح تصویر مانیتورهای گیمینگ و مانیتورهای معمولی

مانیتورهای بازی سازش‌های خاصی را از نظر گرافیک و بازتولید رنگ انجام می‌دهند. این مانیتورها تصاویر را با سرعت بیشتر و وضوح بالاتر ارائه می‌کنند که منجر به یک تجربه بازی روان تر خواهد شد.

رفرش‌ریت بالاتر مانیتور

 رفرش‌ریت یک مانیتور، بیانگر بیشینه فریم‌‌هایی است که می‌تواند در یک ثانیه نشان دهد و با هرتز انداز‌گیری می‌شود. اگر کامپیوتر شما نسبتا خوب است، نمی‌خواهید که با یک پنل کلاسیک ۶۰ هرتز دست و پنجه نرم کنید!

ساده است، هرچه رفرش‌ریت مانیتور شما بالاتر باشد، صفحه شما نیز به هنگام گیمینگ، فریم‌های بیشتری را نشان می‌دهد.

تأخیر ورودی

به فاصلۀ زمانی بعد از انجام یک عمل مانند: حرکت ماوس یا فشردن دکمه‌های کیبورد تا پردازش و اجرای آن روی صفحه نمایش تاخیر ورودی یا لگ گفته می‌شود. هنگامی که در زمان بازی کردن روی دکمۀ ماوس کلیک می‌کنید تا به هدف خود شلیک کنید، در واقع دستوری به پردازنده و کارت گرافیک سیستم خود ارسال می‌کنید، این دستور بعد از پردازش به سرعت فرمانی به صفحه نمایش شما ارسال می‌کند و کل این فرایند باید در کسری از ثانیه انجام شود. اگر تأخیر ورودی نمایشگر شما بیش از حد معمول به طول بیانجامد، حتما سرعت بازی شما کم خواهد شد.

 

Rate this post

ارسال یک نظر