نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

کول پد لپ تاپ

کول پد چیست؟ فایده کول پد برای لپ تاپ

کول پدها همان پایه‌های خنک کننده لپ تاپ هستند که می‌توانید از آن‌ها برای کاهش دمای سیستم خود استفاده کنید.

با توجه به استفاده از کامپیوترها در زندگی روزمره و گره خوردن کارهای زیادی به این دستگاه، افراد زیادی ترجیح می دهند از لپ تاپ ها به جای کامپیوتر رومیزی برای انجام کارهای کامپیوتری خود استفاده کنند؛ اما در کنار همه فوایدی که این نوع از کامپیوترهای قابل حمل دارند، ممکن است طی استفاده طولانی مدت و یا در انجام وظایف سنگین داغ شوند.

این افزایش دما بر عملکرد دستگاه تأثیر منفی می گذارد. اگرچه فن داخل لپ تاپ گرمای تولید شده توسط پردازنده و قطعات دیگر را از بین می برد و دما را تا حدودی کاهش می دهد، اما بهتر است هوای داخل گردش داخل لپ لپ تاپ تازه باشد.

به همین دلیل، لازم است از طریق دستگاه خارجی هوای خنک تری را از اطراف لپ تاپ به فضای زیر آن منتقل کنید. پد های خنک کننده فضایی بین لپ تاپ و سطحی که روی آن قرار دارد ایجاد می کنند و با کمک فن ها جریان هوا را به زیر لپ تاپ ها هدایت می کنند. از این طریق نقش موثری در کاهش دمای لپ تاپ دارند.

کول پد چه فوایدی دارد؟

  • دمای لپ تاپ را پایین می آورد
  • سطح صاف و محکم تری برای کار فراهم می کند
  • جلوگیری از درد گردن : مهمترین مزیت کول پد این است که می تواند لپ تاپ را بالا آورده و از خم شدن سر برای دیدن مانیتور جلوگیری کند.

مضرات استفاده از کول پد

  • در صورتی که لپ تاپ شما نیازی به خنک کردن نداشته و حرارت سیستم در حد معمول است، از کول پد استفاده بیهوده نکنید چرا که به علت مصرف برق، باتری شما را زودتر از قبل خالی می شود.
  • همچنین برخی مدل های کول پد ها که از دو فن استفاده می کنند و برخی چراغ های تزئینی بر روی آن ها تعبیه گردیده، مصرف باتری را تحت تاثیر می گذارند.
Rate this post

ارسال یک نظر