نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

هارد

آموزش تست سلامت هارد در لپ تاپ

در مقالات قبلی روش های تست سلامت رم و مانیتور را بیان کردیم ، امروز قصد داریم تا از سلامت هارد اطمینان پیدا کنیم. همانطور که میدانید اجزا هر سیستمی همانند یک ساعت است ؛ بنابراین اگر قطعه ای به شکل درست کار نکند ، روی تمام سیستم تاثیر منفی می گزارد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید هارد مناسب

هارد وظیفه ذخیره سازی تمامی اطلاعات شما را بر عهده دارد و اگر دچار مشکل بشود ممکن است تمامی داده های شما خیلی راحت از بین بروند بنابراین بهتر است تا انتهای این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی همراه ما باشید.

ابتدا دلایل خرابی هارد را بررسی می کنیم.

دلایل خرابی هارد

دلایل متقاوتی وجود دارد که باعث میشود هارد شما آسیب ببینید یا خراب شود ، به عنوان مثال :

گرمای بیش از حد

حرارت دما و گرمای بیش از اندازه نیز از دیگر دلایل خرابی هارد است. اگر میزان دما از حد معمول بیشتر شود، می تواند زمینه ساز صدمات جدی به دستگاه شود. لذا همواره تلاش کنید که از زیاد داغ شدن این قطعه جلوگیری کنید. البته این مورد بیشتر در مورد هارد های اینترنال داخل کیس کاربرد دارد.

صدمات فیزیکی و مشکلات فیزیکالی

صدمات فیزیکی در لیست دلایل خرابی هارد، مهمترین و اولین موردی است که باید بررسی و چک شود. قطعات متحرک مختلفی در زمان روشن بودن هارد مشغول به کارند و در نتیجه کوچک ترین تکان و ضربه خوردن به هارد دیسک می تواند به آسیب دیدگی جدی هارد منجر شود.

قطع برق و نوسانات برق

خاموش شدن ناگهانی سیستم شما ( به صورت دستی یا بر اثر مشکلات برق شهری ) باعث میشود که هارد شما دچار آسیب بشود . ( البته ممکن است بارها این اتفاق بیوفتد و هارد شما آسیبی نبیند ولی این عامل میتواند یکی از دلایل خرابی هارد شما باشد )

نرم افزار HDDExpert

هارد

HDDExpert نرم افزاری قدرتمند، ایمن و ساده برای بررسی وضعیت سلامت هارد دیسک شما می باشد. اطلاعات ذخیره شده روی یک هارد دیسک، معمولا با ارزش تر از خود هارد می باشد. ولی متاسفانه هارد درایو یکی از غیر قابل اطمینان ترین ابزار های هر کامپیوتر است. وقتی دچار مشکلات میشود، اطلاعات ذخیره شده در آن به صورت کلی یا تنها قسمتی از آن از بین خواهد رفت. بازیابی اطلاعات نیز در برخی موارد غیر ممکن می باشد و یا پروسه ای بسیار هزینه بردار و طولانی را در بر خواهد داشت.

برای دانلود این نرم افزارمیتوانید از این لینک استفاده کنید.

همچنین میتوانید برای تست سلامت لپ تاپ ، ارتقا و یا تعمیر با تیم خدمات ایسوس سرگزی تماس بگیرید.

Rate this post

ارسال یک نظر