نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

آیا مادربرد سیستم ما قابل ارتقا است؟

مادربرد همانطوری که از نامش پیداست مادر تمامی قطعات سیستم میباشد. از پردازنده گرفته تا رم همگی بر روی مادربرد نصب میشوند. اما گاهی به علت به روز شدن قطعات لازم است تا ماهم سیستممان را ارتقا دهیم. سوال اصلی اینجاست، آیا مادربرد سیستم ما قابل ارتقا است؟

دلایل متعددی وجود دارد که سبب می شود شما تصمیم به ارتقا مادربرد خود بگیرید؛ این دلایل اعم از: هماهنگی با سی پی یو جدید، ارتقا به رم جدیدتر، دست یابی به کارت های گرافیکی بهتر، انتقال سریع تر داده ها، آسیب مادربرد قبلی و تجربه قابلیت های جدید از عواملی است که افراد را تشویق برای ارتقا مادربرد می کند.

پیش از ارتقا سیستم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای ارتقا سیستم شما دو راه پیش رو دارید؛ اولین راه این است که از یک متخصص در این زمینه کمک بخواهید و ارتقا مادربرد خود را به متخصص بسپارید و یا اینکه خودتان دست به کار شوید و پس از شناسایی مادربرد مورد نیاز جهت ارتقا آن اقدام نمایید. تعویض مادربرد با اینکه هزینه بر است، اما از لحاظ پشتیبانی سخت افزاری و سرعت بهتر گرافیکی، می تواند به شما بسیار کمک کند.

حتما به مسائل مربوط به سازگاری نیز توجه نمایید؛ برای تسهیل امر ارتقا، اگر نمی خواهید تمام تجهیزات را جدید تهیه کنید، نیاز است تا سخت افزار جدید خود را با سخت افزار فعلی مطابقت دهید.

اندازه مادربرد باید چقدر باشد؟

اندازه مادربرد تا حد زیادی به اندازه کیس شما وابسته است. اگر از یک کیس استاندارد استفاده می کنید، به یک مادربرد ATX نیاز دارید و اگر از کیس های کوچک تری استفاده می کنید، احتمال زیاد به مادربردی از نوع متناظر نیاز خواهید داشت. گزینه های زیادی در میان مادربردهای Mini-ITX وجود دارد که از حجم رم بالا و کارت های گرافیکی پیشرفته پشتیبانی می کنند که در این زمینه تنها محدودیت شما بودجه تان خواهدبود.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک نظر