نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

دمای زیاد لپ تاپ

آموزش روش های خنک کردن لپ تاپ

بر خلاف کامپیوتر ، لپ تاپ ها فضای بسیار کمی برای ورود و خروج هوا دارند. حتی در برخی از طراحی های لپ تاپ ، این فضا درست در زیر لپ تاپ قرار دارد که باعث میشود ، هوای بسیار کمی وارد لپ تاپ بشود. مشکل داغ شدن لپ تاپ ، یکی از چالش های متداول بین تمامی کاربران لپ تاپ است ، به خصوص اگر شما یک لپ تاپ گیمینگ دارید ، حتما بار ها لپ تاپتان بیش از اندازه داغ شده است. امروز قصد داریم که در این آموزش مفید ، به شما عزیزان روش های خنک کردن لپ تاپ را بیاموزیم.

همچنین برای مشاهده نرم افزار های تشخیص دمای سخت افزار از این لینک استفاده کنید.

تمیز کردن لپ تاپ

همین یک حرکت ساده ، باعث میشود که از گرم شدن غیر معمول لپ تاپ جلوگیری کند. زمانی که شما لپ تاپ را تمیز می کنید ، تمامی گرد و غبار های روی سطح سخت افزار پاک میشوند و دیگر گرما را در دل خود نگه نمیدارند! البته دقت کنید که تمیز کردن لپ تاپ باید اصولی باشد و اگر دقت کافی به خرج ندهید ممکن است به اجزای مختلف لپ تاپتان آسیب وارد شود!

خمیر سیلیکون

همچنین بهتر است که خمیر سیلیکون را بعد از تمیز کردن لپ تاپ استفاده کنید. همانطور که اکثر شما عزیزان میدانید ، پردازنده بیشترین سهم را در گرم شدن لپ تاپ دارد ، خمیر سیلیکون باعث میشود که پردازنده لپ تاپ شما کمتر گرم شود.

در کنار این موضوع بهتر است که هر 6 ماه یکبار خمیر سیلیکون قبلی را از سطح پردازنده پاک کنید و از یک خمیر جدید استفاده کنید.

قرار دادن یک شی زیر لپ تاپ

همانطور که قبل تر بیان شد ،   لپ تاپ های زیادی هستند که در فضای تهویه هوا در زیر آن ها قرار گرفته است. قرار دادن یک پایه کوچک برای آنکه سطح لپ تاپ کمی بالا بیاید ، کمک شایانی می کند که فرایند تهویه زودتر در  لپ تاپ شما صورت بگیرد.

ترفند : یک پاک کن کوچک ، یا مداد تراش در زیر لپ تاپ میتواند سطح لپ تاپ را نسبت به محل قرار گیری بالاتر بیاورد.

سطح مناسب

نکته ای که اکثر کاربران به آن بی دقت هستند ، سطح مناسب لپ تاپ میباشد. قرار دادن لپ تاپ روی پتو ، لباس ، مبل ، فرش و … بدون شک باعث گرم شدن زیاد لپ تاپ میشود.

همچنین سطوحی مثل میز چوبی ، شیشه ای بهترین مکان های قرار گیری لپ تاپ خواهد بود.

کول پد ها

تمامی مواردی که تا اینجا بیان شد ، اغلب مناسب برای کاربران معمولی است ولی اگر شما از یک لپ تاپ گیمینگ استفاده می کنید ، حتی در صورت رعایت کردن موارد بالا باز هم ممکن است لپ تاپ شما زیادی داغ شوذ. راه حل این مشکل استفاده از یک کول پد قدرتمند میباشد.

 

چنانچه تمامی موارد بالا را رعایت کردید ولی نتیجه ای نگرفتید ، بهتر است با یک کارشناس فنی آگاه نسبت به سخت افزار لپ تاپ صحبت کنید.

Rate this post

ارسال یک نظر