نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

آپدیت درایور ها در ویندوز | بهترین نرم افزار ها برای درایور ها

سخت افزار هر سیستمی ، لازم است که با سیستم عامل دستگاه در ارتباط باشد. در این بخش روش های به روزرسانی داریور ها و همچنین بهترین نرم افزار ها برای درایور ها را به شما عزیزان معرفی می کنیم .

برای عملکرد بهتر و بهینه و همچنین برای آنکه ویندوز به شکل مناسب سخت افزار را تشخیص دهد و با آن در تعامل باشد ، شرکت های تولید کننده برای هر سخت افزاری یک نرم افزار هم ارائه داده اند. به طور تجربی و کلی میتوانیم بگوییم که اکثرا برای کارت گرافیک و کارت صدا این نرم افزار ها تولید شده اند ؛ با همه این وجود ویندوز برای سایر سخت افزارها ( مثلا مادربرد ، پردازنده های اینتل ، قطعه وای فای و … )نیز یک بخشی را تعیین کرده است تا به صورت خودکار تشخیص داده شوند.

گذشت زمان باعث میشود که سیستم عامل ها و نرم افزار ها به روز تر و آپدیت تر شوند ، درنتیجه لازم است تا درایو سخت افزار ها نیز به روز رسانی شود. برای اینکار چندین راه مختلف وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

آپدیت خودکار درایور از طریق ویندوز

برای آپدیت خودکار درایور از طریق ویندوز ابتدا کلید های ترکیبی ویندوز و x را فشار دهید. در صفحه ای که مطابق شکل زیر برای شما باز میشود ، باید گزینه Device Manager را انتخاب کنید.

آپدیت خودکار درایور از طریق ویندوز

پس از آنکه این گزینه را انتخاب کردید ، یک صفحه دیگر برای شما باز میشود. که از طریق آن میتوانید تمامی داریور های تشخیص داده شده توسط ویندوز را مشاهده کنید.

بر روی هر داریوری که مد نظرتان است ، راست کلیک کنید و گزینه آپدیت را بزنید.

 

آپدیت خودکار درایور از طریق ویندوز

آپدیت درایور از طریق نرم افزار

برای آپدیت درایور از طریق نرم افزار ، باید آخرین نسخه منتشر شده توسط شرکت تولید کننده را دانلود کنید و سپس آن را همانند یک نرم افزار نصب کنید. دقت کنید که این روش اغلب برای به روز رسانی کارت های گرافیک استفاده میشود ! نکته دیگر اینکه به یاد داشته باشید باید ورژنی را دانلود و نصب کنید که مطابق درایور شما باشد ! شرکت های تولید کننده برای هر مدل سخت افزار ، ورژن های مختلفی را ارائه داده اند.

 

Rate this post

ارسال یک نظر