نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

آموزش فتوشاپ وبسایت خدمات ایسوس سرگزی

ابزار Curveدر فتوشاپ چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

استفاده از منحنی‌ها یا Curves در نرم‌افزارهای ویرایش عکس، روش بسیاری خوبی برای برطرف کردن ته‌رنگ غیرطبیعی عکس‌ها محسوب می‌شود.

با ویرایش منحنی‌های رنگ قرمز و سبز و آبی می‌توانید رنگ‌های غیرطبیعی که حین غروب آفتاب، عکسی زیر نور لامپ‌های تنگستن که نور زرد دارند و سایر منابع نور که سفید نیستند را به رنگ‌های طبیعی تبدیل کنید و این یکی از مراحل عکاسی حرفه‌ای است.

پنجره Curves در فتوشاپ

 با استفاده از curve برای مقدار دادن به پیکسل ها کار خود را شروع کنیم . همچنین می توانیم از زبانه بازشو نوع کانال خود برای رنگ های سبز ، قرمز، آبی را انتخاب کنیم.

نکته مهم : ابزار Color Picker ( یا همان قطره چکان ) به ما نشان می دهد که چگونه سه مقدار RGB برای ایجاد رنگ آبی نهایی باهم ترکیب شده اند.

The new Curves dialog box in Photoshop CS3. Image © 2009 Photoshop Essentials.com.

تفاوت نمودار در Curves و Levels

در حقیقت می توان گفت نمودارها در Curves و Levels با هم تفاوتی ندارند و همان طور که در شکل های زیر مشاهده می کنید کاملا شبیه به یکدیگر می باشند، حال اگر به دقت بیشتری به شکل های زیر نگاه شود به نظر می رسد نمودار و یا همان Histogram رسم شده در بخش Curves مقداری از نمودار و Histogram رسم شده در بخش Levels بزرگتر است که تنها دلیل این اتفاق تفاوت در سایز گرید های آن ها می باشد و به همین دلیل به نظر می رسد نمودار در Curves مقداری به بالا کشیده شده است.

Rate this post

ارسال یک نظر