نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

افزایش سرعت ویندوز

افزایش سرعت کپی پیست در ویندوز

کپی پیست کردن یک محتوا، یکی از متداول ترین کارهایی است که هر شخص با ویندوز انجام میدهد! این پردازش معروف از زمان های قدیم همراه ما بوده و به جرات میتوانیم بگوییم، عملیات کپی پیست باعث سهولت در انجام برخی از کارهایمان شده است. با همه این وجود، عملیات کپی پیست در ویندوز گاهی به کندی سرعت حرکت یک لاکپشت انجام می شود!

در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به آموزش افزایش سرعت کپی پیست در ویندوز می پردازیم.

فایل را زیپ کنید

گاهی اوقات محتوای ما حجیم نیستند ولی از تعداد بیشماری فایل تشکیل شده است. بهتر است در چنین مواقعی پوشه اصلی را یک بار زیپ کنید و فایل زیپ شده را منتقل کنید. بدون شک این روش سرعت کپی پیست کردن را افزایش خواهد داد.

دلیل اینکار این است که ویندوز مجبور است به ازای هر فایل یک بار پردازش را متوقف کند و دوباره از سربگیرد (همانند حرکت اتوبوس که باید به ازای هر ایستگاه متوقف شود!)

استفاده از SSD به جای هارد معمولی

اغلب کامپیوتر های رو میزی و اکثر لپ تاپ ها قابلیت ارتقا یافتن را دارند. شما میتوانید با خرید یک SSD مناسب شاهد افزایش سرعت ویندوزتان در هر موضوعی باشید. SSD ها با وجود آنکه نسبت به هارد معمولی گران هستند ولی ارزش خریدن را دارند زیرا این تفاوت در سرعت کاملا چشم گیر و مشهود است.

استفاده از نسل جدید فلش ها

گاهی اوقات سیستم شما با سرعت مناسبی عملیات کپی پیست را انجام میدهد ولی این فضای خارجی است که به کندی عمل میکند. معمولا نسل قدیمی فلش ها با این چالش رو به رو هستند. فلش ها جدید از سرعت بالایی برخوردارند و برخی از آن ها قابلیت رسیدن به سرعت 40 مگ را هم دارند!

پردازش های ویندوز را متوقف کنید.

اگر زمان برایتان حیاتی است، تمامی کارهایی که با ویندوز انجام میدهید را قطع کنید و اجازه دهید تنها عملیات کپی پیست صورت بگیرد.

Rate this post

ارسال یک نظر