نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

کارت گرافیک نسل جدید

انویدیا از کارت گرافیک RTX 3090 و RTX 3080 و RTX 3070 رو نمایی کرد

انویدیا با برگزاری مراسمی آنلاین، سه کارت گرافیک RTX 3090 و RTX 3080 و RTX 3070 را رونمایی کرد. قیمت پرچم‌دار جدید انویدیا، یعنی RTX 3090، تقریبا ۱،۵۰۰ دلار است.

چند روزی است که مشخصات دو کارت گرافیک انویدیا در وب‌سایت‌های متعدد منتشر می‌شود و اینطور که به نظر می‌رسد، انویدیا قرار نیست همانند اینتل قافله را به AMD ببازد!

در اطلاعاتی که منتشر شده، مشخضات دو کارت گرافیک با نام‌های Geforce RTX 3070 و Geforce RTX 3080 به چشم می‌خورد.

در این مقاله سخت افزاری از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، راجب سری جدید کارت های گرافیک انویدیا صحبت خواهیم کرد.

ویژگی های کارت گرافیک های نسل جدید

کارت گرافیک نسل جدید

RTX 3090 از‌این‌پس به‌عنوان جدیدترین کارت گرافیک پرچم‌دار انویدیا شناخته می‌شود و می‌کوشد خود را به‌عنوان جایگزینی مناسب برای Titan RTX معرفی کند. براساس اعلام رسمی انویدیا، کارت گرافیک RTX 3090 درمقایسه‌با Titan RTX تقریبا ۵۰ درصد قوی‌تر است و می‌تواند بسیاری از بازی‌های امروزی و سنگین را با وضوح 8K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا کند.

انویدیا می‌گوید RTX 3090 مانند  Titan RTX به ۲۴ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6X مجهز است؛ با سرعت بیشتر. در این کارت گرافیک جدید، طراحی متشکل ‌از سه درگاه را و دو فن خنک‌کننده را شاهد هستیم. انویدیا ادعا می‌کند که این فن‌ها ۱۰ درصد کم‌سرو‌صداتر و ۳۰ درصد خنک‌تر از فن‌های به‌کاررفته در Titan RTX هستند.

قیمت کارت گرافیک انویدیا نسل جدید

قیمت RTX 3080 برابر با ۶۹۹ دلار است ، همچنین کارت گرافیک انویدیا RTX 3070 است که با قیمت ۴۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود .

فن خنک کننده کارت گرافیک های انویدیا نسل جدید

کارت‌‌های گرافیک خانواده‌ی RTX 3000 انویدیا از طراحی یکپارچه برخوردار هستند که فن‌هایی ویژه را شامل می‌شود. انویدیا می‌گوید این فن‌های به‌اصطلاح محوری حداکثر دوبرابر قدرت خنک‌کنندگی بیشتری ارائه می‌دهند. در کارت‌های جدید انویدیا، از کانکتور برق جدید دوازده‌پین نیز استفاده شده که انویدیا اخیرا آن را رونمایی کرده است. کارت‌های سری امپر با استفاده از آداپتور، با کانکتورهای هشت‌پین فعلی هم سازگار هستند.

Rate this post

ارسال یک نظر