نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

بکاپ گرفتن

بهترین روش های بک آپ گرفتن از اطلاعات ویندوز

با به روز رسانی ها و قدرتمند تر شدن کامپیوتر ها ، اطلاعات و داده ها نقش اساسی و بسیار مهمی پیدا کردند. پس از مدتی لپ تاپ هایی مخصوص شرکت ها با ضریب امنیتی بالا تولید شد ولی این مدل لپ تاپ ها کاملا مورد اعتماد نبودند زیرا ممکن بود بر اثر یک اشتباه اطلاعات موجود از دست برود. اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که اطلاعات موجود در لپ تاپتان برایتان اهمیت ویژه ای دارد و از طرفی قصد ندارید این اطلاعات را در یک هارد مجزا ذخیره کنید ، این مقاله از وبسایت آموزشی خدمات ایسوس سرگزی برای شما آماده شده است.

یکی از مطمئن ترین روش های ذخیره سازی اطلاعات ، گرفتن بک آپ یا همان فایل پشتیبان است . اما سوال اینجاست ، این فایل پشتیبانی را به چه صورت باید تهیه کنیم و از همه مهم تر در چه فضایی باید ذخیره کنیم؟

نحوه تهیه فایل بک آپ از اطلاعات

راحت ترین روش برای تهیه یک فایل بک آپ این است که شما تمامی داده های مهمتان را در یک یا چند پوشه قرار دهید و همه آن را به کمک یک نرم افزار فشرده ساز مثل نرم افزار های rar یا zip ، آن را فشرده و جمع کنید ! این روش بسیار ساده و راحت میباشد. اما به غیر از این روش ، راه های دیگری نیز وجود دارد.

استفاده از سیستم بک آپ گیری ویندوز

برای ایجاد بک اپ مراحل زیر را طی کنید:

1- settings را باز کنید.

2- بر روی Update & Security کلیک کنید.

3- گزینه‌ی Backup را انتخاب کنید.

4- در بخش مربوط به “Looking for an older backup”، بر روی Go to Backup and Restore کلیک کنید.

بکـاپ گیری ویـندوز 10

5- در منوی سمت چپ، بر روی Create a system image کلیک کنید.

6- در بخش “Where do you want to save the backup”، گزینه‌ی مربوط به On a hard disk را فعال کنید.

7- از منوی کشویی مربوط به “On a hard disk”، مکانی را که مایل هستید فایل بکاپ در آنجا ذخیره شود، مشخص کنید. سپس بر روی دکمه‌ی Next کلیک کنید.

بکاپ گرفتن

 درایوهایی را که مایل هستید از آنجا بکاپ گیری کنید، مشخص کنید. ( درایوهایی که برنامه دارند را انتخاب کنید. ) و سپس بر روی Next کلیک کنید و در نهایت  بر روی Start backup کلیک کنید.

مزایا و معایب بک آپ گرفتن از ویندوز

هر روشی مزایا و معایبی دارد ، روش بالا تنها برای کاربران ویندوز قابل استفاده است و سایرین نمیتوانند از روش بالا استفاده کنند.

نکته ی دیگر اینکه روش بالا برای کاربران آماتور ویندوز سخت است و ممکن است دچار خطا شوند.

بک آپ گرفتن از طریق نرم افزار

استفاده از نرم افزار ها روشی مطمئن و بسیار ساده برای کاربران میتواند باشد :

  • نرم افزار KLS Backup
  • نرم افزار SyncBackPro 
  • نرم افزار SyncBreeze 

ذخیره سازی فایل بکاپ

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، شما میتوانید فایل بکاپ را در یک حافظه ذخیره سازی مجزا مثل هارد اکسترنال ذخیره کنید اما روش های دیگری نیز وجود دارد ، که شما میتوانید در صورت نیاز به آن دسترسی پیدا کنید.

یکی از این روش ها استفاده از فضا های ذخیره سازی رایگان است . از مزیت های این روش میتوانیم بگوییم که شما در هرجایی از دنیا به اطلاعاتتان دسترسی خواهید شد.

برای آشنایی با فضاهای ذخیره سازی از این لینک استفاده کنید.

Rate this post

ارسال یک نظر