نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

بهترین روش های خنک کردن لپ تاپ در فصل گرما

لپ‌تاپ‌ها به سبب شکل، اندازه، نوع طراحی، قطعه‌های به کار گرفته‌شده در آنان، و باتری بزرگی که دارند، همواره گرم می‌شوند. اگر بیش از اندازه به کار گرفته شوند، بدنه آن‌ها داغ می‌شود، کارکردشان کند می‌شود و با گذر زمان، بی‌گمان آسیب می‌بینند.

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ها، عناوین خبری فراوانی را در طول چند سال گذشته به خود اختصاص داده است. این مشکل اولین بار در حدود سال 2006 توجه عمومی را به سمت خود جلب کرد، زمانیکه گزارش آتش گرفتن واقعی لپ تاپها تدریجاً در سراسر جهان به تیترهای رسانه ها تبدیل شد. مشکل در آن زمان به باتریهای معیوب مربوط می شد و شرکت هائی نظیر Sony,Dell و Acer تعداد زیادی از محصولات خود را فراخوانی کردند.

زمانی که پردازنده و پردازنده گرافیکی تحت بار سنگینی قرار می‌گیرند، گرمای بیشتر تولید می‌شود که اگر تهویه هوای مطلوبی فراهم نشده باشد؛ به قطعات سخت‌افزاری آسیب وارد می‌شود.

در ادامه دلایلی را معرفی می‌کنیم که باعث داغ شدن لپ تاپ گیمینگ شما می شود:

  • خمیر حرارتی استفاده شده در قطعات لپ تاپ شما، کارایی خود را از دست داده است
  • اگر اتاق شما بیش از حد معمول گرم باشد، باعث می‌شود تا مکانیسم خنک کننده لپ تاپ شما نتواند دمای مطلوب را حفظ کند.
  • ممکن است برنامه‌هایی در پس زمینه اجرا شوند که فشار زیادی را بر روی پردازنده اعمال کنند
  •  فن‌های لپ تاپ شما معیوب هستند
  • گرد و غبار و ذرات دیگر، کانال‌های ورودی هوای لپ تاپ شما را مسدود کرده است

خنک نگهداشتن لپ تاپ ها

اطمینان از این موضوع که مکانیزمهای خنک کنندگی لپ تاپ شما بخوبی کار می کنند، شما را تا حدود زیادی به اجتناب از مشکل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ و یا برطرف نمودن آن نزدیک می نماید. بنابراین، یکی از بهترین شیوه ها برای دور نگهداشتن لپ تاپتان از داغ شدن بیش از حد، مراقبت ازآن خواهد بود.

خنک نگه داشتن لپ تاپ با تمیز کردن آن

با توجه به اینکه هوا به طور مداوم از طریق لپ‌تاپ در حال گردش است، تشکیل گرد و غبار اجتناب ناپذیر است. هیچ روشی برای جلوگیری از این امر وجود ندارد و بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که لپ‌تاپ خود را مرتبا و ترجیحا هر سه تا شش ماه یکبار تمیز کنید.

خنک نگه داشتن لپ تاپ  با کول پد

خنک کننده لپ‌تاپ که به عنوان یکی از لوازم جانبی‌های لپ‌تاپ به فروش می‌رسد. نسبتا ارزان است و می‌تواند تا حد زیادی به شما در بروز هر گونه مشکل گرم شدن کمک کند. در حقیقت، در مورد لپ‌تاپ‌های گیمینگ داشتن این کول‌پد تقریبا ضروری است.

Rate this post

ارسال یک نظر