نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

رم کامپیوتر

بهترین مارک RAM رم کدام هستند؟راهنمای خرید رم کامپیوتر و لپ تاپ

در کنار سخت افزار های مهمی همچون سی پی یو ، هارد ، کارت گرافیک و … رم یکی از مهم ترین سخت افزار های یک سیستم به شمار می آید. در این مقاله جامع ” راهنمای خرید رم کامپیوتر و لپ تاپ ” از خدمات ایسوس سرگزی ، بهترین مارک و مدل رم را به شما معرفی می کنیم ، با ما همراه باشید.

موضوع انتخاب رم مناسب برای کامپیوتر های رو میزی اهمیت ویژه ای پیدا می کند ، زیرا شرکت های سازنده لپ تاپ از همان ابتدا رم مناسب با برند خودشان را استفاده می کنند ؛ در حالیکه برای سیستم های خانگی به این صورت نیست.

در ابتدا لازم توضیح کوتاهی راجب رم داشته باشیم و فرق آن را با هارد بررسی کنیم.

 RAM رم چیست و چه تفاوتی با هارد دارد ؟

به طور دقیق ram به معنای Random Access Memory به معنای حافظه تصادفی است.

همه انسان ها دارای دو حافظه هستند ؛ یکی حافظه کوتاه مدت و دیگری حافظه بلند مدت!

لپ تاپ ها و کامپیوتر ها از آنجایی که شباهت زیادی با ذهن یک انسان دارند ، دارای دو حافظه هستند.

پردازش اطلاعات از داخل هارد کمی زمان بر است و فشار زیادی به cpu وارد میشود ، بنابراین تمامی سیستم ها نیازمند یک حافظه جانبی و کمکی به نام رم هستند ؛ تا اطلاعات را به سرعت از آنجا پردازش کنند.

به عبارت ساده تر، فرض کنید که یک میز کار دارید که شامل چندین کشو می باشد. شما ابزار کار خود را در کشو ها نگهداری می کنید و هر کدام را که برای یک پروژه نیاز دارید، روی میز گذاشته و از آن استفاده می کنید و معمولا تا انتهای روز آن را روی میز نگه می دارید تا در مواقع نیاز به سرعت به آن دسترسی داشته باشید.

تفاوت RAM لپ تاپ و کامپیوتر، راهنمای خرید رم برای کامپیوتر

خرید رم مناسب

لپ تاپ ها از نوع متفاوت تری از RAM نسبت به کامپیوتر های معمولی استفاده می کنند. عمده این تغییرات مربوط به اندازه، پیکربندی پین، کانکتور و.. می باشد. لپ تاپ ها از آنچه که به عنوان SO-DIMM (Small Outline Dual In-Line Memory Module) شناخته می شود استفاده می کنند در حالی که کامپیوتر دسکتاپ از ماژول DIMM (UDIMM) پشتیبانی می کنند. همانطور که از نام ها پیداست، SO-DIMM از DIMM کوچکتر و همینطور ساده تر می باشد.

به طور کلی با توجه به محدودیت فضا در لپ تاپ، SO-DIMM اندازه ای برابر با ۲٫۷۴ اینچ و ۲۶۰ پین دارد در حالی که DIMM اندازه ۵ اینچی و ۲۸۸ پین دارند.
در نتیجه هنگام خرید رم برای لپ تاپ و کامپیوتر دسکتاپ، باید حواستان به نوع رم انتخابی باشد.

مدل رم، DDR به چه معناست؟ راهنمای خرید رم برای لپ تاپ

خرید رم مناسب

 RAM که در کامپیوتر خود استفاده می کنید، با استفاده از Double Data Rate (DDR) کار می کند. در واقع DDR در رم به این معنا است که در هر چرخه ساعت، دو انتقال اتفاق می افتد. این تکنولوژی در دو دهه گذشته پیشرفت کرده و نسخه های جدیدتر و بروز تر آن که  شامل DDR, DDR2, DDR3 و DDR4 می باشد، در دسترس هستند.

رم DDR4 به طور قابل توجهی از نسل های قبلی سریعتر است و از هر نظر از آن ها پیشرفته تر می باشد. 

Rate this post

ارسال یک نظر