نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

پردازنده برنامه نویسی

بهترین پردازنده برای لپ تاپ و کامپیوتر های برنامه نویسی

کمتر کسی پیدا میشود که از اهمیت پردازنده یا همان CPU بی اطلاع باشد ، پردازنده ها برای پردازش اطلاعات ساخته شده اند و هر چه یک پردازنده قدرتمندتر باشد ، اطلاعات در سرعت بالایی مورد پردازش قرار میگیرد . به عبارتی دیگر یک پردازنده همانند هوش انسان کار میکند. هر چه شما ذهن قوی تری داشته باشید ، سرعت فعالیت ذهنی شما نیز بیشتر خواهد بود. در دنیای برنامه نویسی ، برنامه نویسان مرتب در حال کدنویسی و اجرای آن هستند  و همچنین نرم افزار های برنامه نویسی نیز از حجم زیادی برخوردار میباشند. به همین منظور شما باید یک لپ تاپ و کامپیوتر با پردازنده مناسب را داشته باشید تا بتوانید به خوبی فعالیت مورد نظرتان را انجام دهید.

پردازنده  core i5

پردازنده core i5 ، یک انتخاب عالی برای برنامه نویسان است ، زیرا در کنار قیمت مناسب ، توانایی اجرای سنگین ترین کد ها و برنامه ها را دارد. به وسیله این پردازنده ، محیط هایی مثل ویژوال استدیو ، اندروید استدیو و شبیه ساز های مجازی را اجرا خواهید کرد. همچنین در اجرای برنامه های پر کتابخانه مثل phpstorm نیز مشکلی نخواهید داشت. البته سرعت اجرای این برنامه های کدنویسی ، تنها به پردازنده وابسته نیست بلکه یک هارد پرسرعت ، ترجیحا SSD نیز دخیل است.

البته اگر شما هم به خانواده AMD علاقه مند هستید ، میتوانید از پردازنده های قدرتمند این شرکت که معادل core i5 هستند نیز استفاده کنید.

پردازنده Core i7

طبیعتا تمامی کارهایی که با پردازنده core i5 قادر به انجامش هستید ، به کمک پردازنده  core i7 خیلی بهتر و سریعتر میتوانید انجام دهید. ولی سوال اصلی اینجاست که بین این دو پردازنده کدام مناسب است ؟  بنابراین در ادامه به بررسی این دو گزینه می پردازیم…

قیمت

پردازنده های core i7 با قیمت بیشتری نسبت به Core i5 ارائه خواهند شد. این پردازنده جزو نسل های جدیدتری از خانواده اینتل است و همچنین محبوبیت بیشتری نیز دارد. به خاطر قیمت مناسب تر نسبت به Core i9 این پردازنده بیشتر مورد توجه قرار گرفته است تقاضای بیشتری از آن در بازار دیده شده است. به همین منظور قیمت بیشتری هم نسبت به سایر پردازنده های شرکت اینتل دارد.

قدرت

بدون هیچ شک و تردیدی ، از لحاظ قدرتمند بودن core i7 نسبت به Core i5 باید اطمینان کافی داشته باشید.

کارایی

اگر تنها و تنها هدفتان برنامه نویسی است ، پردازنده core i5 گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود. در واقع شما به صرفه جویی در هزینه ، میتوانید رم و هاردتان را ارتقا دهید که در دنیا برنامه نویسی اهمیت بسیار زیادی دارند.

اما در صورتی که قصد دارید ، فیلم های برنامه نویسی درست کنید  و یا در کنار برنامه نویسی به گیم و بازی هم علاقه مند هستید ، بنابراین گزینه Core i7 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

 

Rate this post

ارسال یک نظر