نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

خرابی باتری لپ تاپ

تشخیص علائم خرابی باتری لپ تاپ

برای اکثر باتری های لپ تاپ عمر حداکثر دو سالع پیش بینی می شود. فرقی نمی کند چقدر از سلامت باتری لپ تاپ خود مراقبت کنید، بالاخره بعد از مدتی استفاده از لپ تاپ باید باتری آن را تعویض کنید.

اما از کجا بفهمیم باید باتری لپ تاپ را تعویض کنیم؟ روش تشخیص خرابی باتری لپ تاپ چیست؟ چگونه باتری لپ تاپ خود را تست کنیم؟

علت خرابی باتری لپ تاپ

با گذشت زمان و استفاده از لپ تاپ، عمر باتری به تدریج کاهش می یابد. هر بار باتری لپ تاپ را شارژ می کنید، نسبت به بار قبل کمی کمتر شارژ می شود. باتری ای که با ظرفیت 56000 مگاوات ساعت طراحی شده است، بعد از چند سال تنها می تواند به 52 مگاوات ساعت برسد. این کاملا عادی است و به این معنی است که در نهایت مجبور می شوید باتری لپ تاپ خود را تعویض کنید.

علائم خرابی باتری لپ تاپ

1. داغ شدن لپ تاپ

کمی افزایش دما در لپ تاپ ها عادی است. به همین دلیل است که در لپ تاپ ها از فن و هیت سینک استفاده می شود تا این گرمای اضافی به بیرون هدایت شود. زمانی که باتری در حال خراب شدن است، لپ تاپ سخت تر کار می کند و طبیعتا حرارت بیشتری تولید می کند که فن ها نمی توانند از پس آن برآیند.

اگر متوجه شدید که لپ تاپ شما داغ کرده، ممکن است باتری مشکل پیدا کرده باشد. اگر لپ تاپ آنقدر داغ شده که نمی توانید به راحتی آن را لمس کنید، لپ تاپ را بلافاصله خاموش کرده و آن را از برق بکشید تا آسیبی به قطعات داخلی نرسد.

اگر لپ تاپ به این مرحله رسیده باشد، باید توسط تعمیرکار متخصص عیب یابی و تعمیر شود. بهتر است دیگر از لپ تاپ استفاده نکنید و آن را روشن نکنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.

2. شارژ نشدن باتری

شارژ نشدن باتری لپ تاپ می تواند نشانه ای از نیاز به تعویض باتری باشد. البته این مشکل ممکن است دلایل دیگری داشته باشد که اول باید آن ها را بررسی کنید.

در صورتی که از محافظ ولتاژ استفاده می کنید، ممکن است مشکل از محافظ ولتاژ باشد نه باتری لپ تاپ. برای اطمینان از این مورد، لپ تاپ را مستقیما با پریز برق بزنید و ببینید آیا مشکل شارژ نشدن باتری حل می شود یا نه.

پایین آمدن عمر باتری و خاموش شدن لپ تاپ

اگر دائما مجبورید لپ تاپ را به شارژ بزنید و نمی توانید بدون همراه داشتن شارژر با لپ تاپتان کار کنید، به احتمال زیاد به یک باتری جدید نیاز دارید. معمولا بعد از شارژ کردن کامل باتری لپ تاپ، حدود 6 ساعت می توانید از آن استافده کنید. چند مورد روی طول عمر باتری شما اثر می گذارند:

  • نور صفحه نمایش
  • تعداد برنامه های در حال اجرا
  • گوش دادن به موسیقی
  • تماشای ویدیو

اگر چند کار را همزمان انجام می دهید، کامپیوتر شما مجبور می شود از شارژ بیشتری استفاده کند و در نتیجه شارژ باتری زودتر تمام می شود. با این حال باید توجه داشته باشید که اگر بعد از شارژ کردن کامل لپ تاپ فقط نیم ساعت یا کمتر بتوانید از آن استفاده کنید یعنی لپ تاپ شما مشکل دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک نظر