نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

آموزش فتوشاپ وبسایت خدمات ایسوس سرگزی

تفاوت فرمت Ai و psd در فتوشاپ

زمانیکه کار های فتوشاپی انجام میدهیم ، پروژه را میتوانیم به صورت لایه باز سیو کنیم . در نرم افزار فتوشاپ فرمت پیش فرض psd است و در نرم افزار ایلایستریتور این فرمت به صورت Ai میباشد . امروز در این مقاله آموزشی از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی تفاوت این دو فرمت را باهم بررسی می می کنیم.

فرمت Ai چیست؟

تصاویر «برداری» یا «Vector» معمولا توسط طراحان گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این که این گونه فایل‌ها حجم کمی دارند، ولی می‌توان به مقدار بینهایت اندازه‌ی این تصاویر را تغییر داد. این نوع تصاویر برای طراحی، به ویژه طراحی لوگو و آیکون عالی هستند. «Adobe Illustrator» یکی از نرم‌افزارهای گرافیکی برتر است که فایل‌های بومی آن که پسوند «AI» دارند، یک استاندارد در بین این صنعت به حساب می‌آیند.

چگونه فایل‌های AI را بدون Illustrator باز کنیم؟

اگر تنها قصد مشاهده‌ی یک فایل AI را دارید و نمی‌خواهید آن را ویرایش نمایید، نرم‌افزارهای زیادی می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند.

تنظیمات ذخیره‌سازی پیشفرض فایل‌های AI در ایلاستریتور به گونه‌ای است که فایل شما را با محتوای PDF ذخیره می‌کند. این بدین معنا است که می‌توانید فایل خود را در هر نرم‌افزار پی دی اف خوانی مشاهده نمایید.

  • در ویندوز، باید پسوند فایل را به PDF تغییر دهید. برای این کار فایل را انتخاب کرده و کلید «F2» را فشار دهید. پسوند «pdf.» را به انتهای آن اضافه کرده و تغییرات خود را تایید نمایید. اینک بر روی فایل خود دو بار کلیک کنید تا توسط پی دی اف خوان پیشفرض ویندوزتان اجرا شود.

فرمت psd چیست ؟

فرمت پیش فرض ذخیره فایل در نرم افزار فتوشاپ PSD می‌باشد، فایل های PSD در کلیه نسخه های نرم افزار فتوشاپ از ابتدا تا کنون قابل اجرا هستند و فرقی نمی‌کند که شما یک فایل را در چه نسخه ای از فتوشاپ ذخیره کرده اید ، با هر ورژنی از فتوشاپ شما میتوانید فایل خود را باز کرده و از آن استفاده کنید.

تبدیل psd و ai به فرمت تصاویر

فرمت تصاویر به صورت های png ، jpg و … قرار دارد ، در صورتی که قصد داشته باشید پروژه را برای مشتری ارسال کنید با فایل نهایی آن را ارسال کنید نه لایه های باز آن را ! در نتیجه در داخل فتوشاپ یا ایلایستریتور باید گزینه save as را انتخاب کنید و اکنون فرمت تصاویر را روی حالت های دیگر قرار دهید.

Rate this post

ارسال یک نظر