نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

حل مشکل باز نشدن سرچ ویندوز

تفاوت MBR و GPT در ویندوز 10

احتمالا می­دانید که می­توانید هارد دیسک خود را به چند پارتیشن تقسیم کنید. سوال این است، سیستم عامل چگونه ساختار پارتیشن هارد دیسک را می فهمد؟ این اطلاعات باید از جایی به آمده باشد.  این جایی است که MBR (Master Boot Record) and GPT (Guid Partition Table) وارد داستان  می شوند. در حالی که هر دو از لحاظ معماری متفاوت هستند، نقش مشابهی در مدیریت و ارائه اطلاعات برای پارتیشنهای  هارد دیسک برعهده دارند.

 MBR چیست؟

MBR استاندارد قدیمی برای مدیریت پارتیشن در هارد دیسک است، و هنوز هم به طور گسترده توسط بسیاری از مردم مورد استفاده قرار می­گیرد. MBR  در ابتدای هارد دیسک قرار دارد،  و اطلاعاتی در مورد نحوه سازماندهی پارتیشنهای منطقی در دستگاه های ذخیره سازی را در خود نگه میدارد .  علاوه بر این، MBR  همچنین شامل کد اجرایی است که می تواند پارتیشنها را برای سیستم عامل فعال اسکن کند،  و کد یا روال بوت شدن را برای سیستم عامل  بارگذاری کند.

تفاوت بین MBR و GPT

GPT  چیست؟

GPT  مخفف GUID Partition Table آخرین و جدیدترین استاندارد برای ایجاد پارتیشنهای هارد دیسک است. این کار منجر به استفاده از شناسه ­های منحصر به فرد جهانی (GUID)  برای تعریف پارتیشن می­شود، و بخشی از استاندارد  UEFI یا Unified Extensible Firmware Interface  است. فرق UEFI و legacy BIOS در مادربرد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک نظر