نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

باتری لپ تاپ

حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ

یکی از چالش ها و  مشکلات بزرگی که ممکن است برای کاربران لپ تاپ پیش بیاید ، شارژ نشدن باتری آن میباشد. باتری لپ تاپ از اهمیت ویژه ای برخور دار است به طوریکه ، اگر ناگهانی برق قطع شود ، لپ تاپ به کمک باتری به فعالیت خود ادامه میدهد و یا حتی اگر در مکانی به پریز برق دسترسی نداشته باشید ، اینجاست که باتری لپ تاپ به کمک شما می آید. بنابراین مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ از اهمیت ویژه ای برخور دار است که در ادامه این آموزش روش های حل آن را مورد بررسی قرار میدهیم.

در صورتی که راه حل های زیر جوابگو نبود ، حتما با تیم فنی شرکت خدمات ایسوس سرگزی تماس بگیرید.

مشکلات باتری لپ تاپ

ممکن است باتری لپ تاپ شما کامل شارژ نشود یا اصلا شارژی در خود نگه ندارد. با بروز مشکل برای باتری، استفاده از لپ تاپ دشوار خواهد شد و همیشه باید آن را به برق وصل کنید.  همانطور که  در چند خط بالاتر بیان شد ، باتری لپ تاپ یکی از عضوهای حیاتی یک لپ تاپ است و در صورتی که به شکل مناسب به آن رسیدگی نشود ، ممکن است صدمات دیگری به لپ تاپتان وارد شود ( مثل آسیب دیدن به صفحه مانیتور) .

رفع مشکل غیر فعال شدن باتری

اولین گام و ساده ترین راه برای حل این مشکلات ، ری استارت کردن سیستمتان است.  همچنین شاید علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ اچ پی ، لنوو ، دل ، Asus ، Acer و.. وجود مشکلی در کابل‌های شارژر باشد و ربطی به ویندوز نداشته باشد. تمامی کابل‌ها را چک کنید. آیا اتصالات بخش‌های مختلف شارژر به خوبی انجام شده است؟ چک کنید که کابل به پریز سالم وصل شده است یا خیر. پیشنهاد می‌کنیم پریزهای متفاوتی را امتحان کنید. شاید مشکل از پریز باشد.

همچنین توجه کنید که باید از کابل شارژر مناسب لپ تاپ خود استفاده کنید و ممکن است اشتباها کابل لپ تاپ دیگری را برداشته باشید.

علاوه بر این، شارژرهای غیر اصل هم می‌توانند به باتری شما آسیب بزنند. پس همیشه نوع اصل آن را تهیه کنید.

مورد دیگری که درباره شارژر وجود دارد، این است که شاید کابل شارژر سوخته باشد. اگر قسمت آداپتور بوی سوختگی می‌دهد، احتمالا شارژر یا آداپتور آن سوخته است.

حتی ممکن است پورت شارژر خراب شده باشد و باتری مشکلی نداشته باشد. با دستمالی نازک و تمیز و گوش پاک کن پورت را تمیز کنید تا در صورت گیر کردن گرد و غبار، آلودگی‌ها برطرف شوند.

خرابی باتری در لپ تاپ

از طرفی ممکن است که دلیل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ، مشکلات نرم افزاری یا کابلی نباشد. تمامی باتری های لپ تاپ و گوشی های هوشمند ، مدت عمر به خصوصی دارند ! بدین صورت که پس از مدتی عمر آنها کاهش پیدا می کند. ممکن است که باتری به طور کامل از بین نرود بلکه 50 درصد یا حتی 70 درصد توان خود را از دست بدهد.

بنابراین اگر مدت زیادی است که از این باتری استفاده می کنید ، یکی از احتمالات پایان یافتن عمر مفید آن است.

Rate this post

ارسال یک نظر