نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

مشکلات ویندوز

دلایل خاموش نشدن ویندوز 10 به همراه راه حل

یکی از مشکلات رایجی که برخی از کاربران ویندوز 10 با آن دسته پنجه نرم می کنند ، خاموش نشدن ویندوز 10 میباشد. با ما تا انتها همراه باشیم تا این موضوع را باهم بررسی کنیم و در صورت نیاز میتوانید با پشتیبانی خدمات ایسوس سرگزی تماس بگیرید.

دلایل خاموش نشدن ویندوز ۱۰

یکی از دلایل خاموش نشدن ویندوز ۱۰ ، تنظیمات بخش Hybrid Shutdown یا Fast Startup می باشد. ویندوز 10 برای سرعت بخشیدن به عملیات های ری استارت و خاموش روشن شدن ، این سیستم را پیاده سازی کرده است ولی گاها پیش می آید که به خوبی کار نمی کند و باعث میشود ویندوز خاموش نشود.

قابلیت Hybrid Shutdown یا Fast Startup در ویندوز چیست؟

زمانی که این قابلیت در سیستم شما فعال باشد، زمان راه‌اندازی و خاموش شدن ویندوز کاهش چشمگیری خواهد داشت. به این معنی که سیستم به طور کامل خاموش نمی‌شود. با وجود اینکه با فعال بودن این قابلیت، زمان راه‌اندازی سیستم کم شده است، اما احتمال اینکه باعث ایجاد خطا در سیستم شده و مانع از خاموش شدن آن شود، وجود دارد.

علاوه بر قابلیت Hybrid Shutdown یا Fast Startup، موارد دیگری نظیر خراب بودن فایل‌های سیستم و مشکلات BIOS نیز از جمله مواردی هستند که به عنوان دلایل خاموش نشدن ویندوز ۱۰ در نظر گرفته می‌شوند.

رفع مشکل خاموش کردن ویندوز 10

به احتمال زیاد راه های زیر باید مشکل خاموش کردن ویندوز 10 را حل کند و از این بابت جای نگرانی نیست!

روش اول: غیر فعال کردن Fast Startup در ویندوز

برای دسترسی به Fast Startup وارد کنترل پنل شوید و کلمه power را سرچ کنید.

در ادامه گزینه power option را انتخاب کنید.

از منوی سمت چپ باید گزینه choose what the power buttons do را انتخاب کنید.

همانند تصویر زیر گزینه مشخص را انتخاب کنید و در نهایت در بخش پاییین صفحه ، تیک “Turn on fast startup (recommended)” را برداشته و “Save changes” را انتخاب کنید.

خاموش نشدن ویندوز 10

دقت کنید با این روش ممکن است نسبت به قبل سرعت خاموش و روشن شدن ویندوز کاهش پیدا کند.

روش دوم خاموش کردن ویندوز به شکل سخت افزاری

گاهی پیش می آید که سیستم شما به دلایلی تنها هنگ کرده باشد بنابراین ، با نگه داشتن دکمه پاور سیستم باید به صورت خودکار خاموش شود.

روش شوم آپدیت کردن و یا نصب نسخه جدید ویندوز 10

ویندوز 10 از زمان ساخت تا اکنون آپدیت های مختلفی داشته و بهتر است که آخرین نسخه آن را خریداری کنید و نصب کنید ، هر چند میتوانید به صورت آنلاین ویندوز خودتان را آپدیت کنید . لازم به ذکر است آپیدت ویندوز 10 به همین سادگی هم نیست و ممکن است کرک ویندوز شما باطل شود یا به صورت ناقص فایل آپدیتی دانلود شود.

Rate this post

ارسال یک نظر