نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

مشکل داغ شدن بیش از اندازه گوشی

دلایل داغ شدن بیش از اندازه گوشی

گرم شدن گوشی پس از استفاده امری کاملا طبیعی است ولی داغی بیش از اندازه برای هر گوشی خطرناک است و باید از آن اجتناب کرد. طبیعتا حین بازی کردن گوشی مقداری داغ میشود ولی اگر در حالت های عادی مثلا تماس گرفتن و یا پیامک دادن هم گوشی شما داغ میشود باید این مشکل را رفع کرد!

دربعضی مواقع علت این داغ شدن میتونه به سیستم فنی موبایل آسیب جدی بزنه. بنابراین داغ شدن گوشی رو به هر دلیل که باشه باید جدی گرفت و سریع اقدام به خنک کردنش کرد.

اگه بپرسید دقیقا علت داغ شدن گوشی چیست؟ میتوانیم موارد زیر را نام ببریم:

خراب شدن باتری، استفاده بیش از حد معمول، اجرا برنامه سنگین به مدت طولانی، آپدیت نشدن سیستم عامل و عوامل محیطی در داغ شدن گوشی اثر دارند.

حتی زمانی که تو ماشین نشستید و گوشی رو روی داشبورد گذاشتید و آفتاب مستقیم به آن می تابد و یا حتی زمانی گوشی را به کابل شارژ متصل کردید و روی بالش یا پتو قرار داده اید.

اجرای بازی و برنامه های سنگین

اگر با گوشی زیاد بازی می‌کنید یا کارهای سنگین انجام می‌دهید پس از گذشت هر ۳۰ دقیقه برای ۵ دقیقه گوشی خود را کنار بگذارید تا گوشی بتواند حرارت به وجود آمده را خارج کند و عملکرد آن دچار مشکل نشود.

اگر در حالتی که گوشی بسیار داغ است به صورت مدام به بازی با آن ادامه دهید ممکن است آسیب‌های جدی به نمایشگر یا تراشه یا حتی باتری وارد شود پس حتما بحث داغ شدن هنگام انجام کارهای سنگین با گوشی را جدی بگیرید.

 کابل و آداپتور تقلبی

استفاده از کابل و آداپتور تقلبی و غیر اصل، یکی دیگر از دلایلی است که موجب افزایش دما گوشی هوشمند شما می‌شود، علاوه بر این از عمر باتری و شارژدهی آن نیز می‌کاهد. همچنین باید در نظر داشته باشید که برخی از شارژها هستند که برای دستگاه‌های قوی‌تر طراحی شده‌اند که منجر به آسیب رساندن به باتری و گرم شدن بیش از اندازه آن می‌شود.

نور بیشتر، گرمای بیشتر

احتمالاً توجه کرده‌اید که بخش اعظمی از شارژ باتری موبایل، توسط نمایشگر مصرف می‌شود. هرچه میزان روشنایی نمایشگر بیشتر باشد، میزان دشارژ کردن باتری نیز بیشتر است. دشارژ شدن باتری از یک طرف و مصرف بالای نمایشگر از طرفی دیگر سبب شده تا دما گوشی شما به طرز قابل‌توجهی افزایش یابد.

4.9/5 - (54 امتیاز)

ارسال یک نظر