نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

آسیب دیدگی سخت افزار

رایج ترین دلایل آسیب دیدگی سخت افزار کامپیوتر و لپ تاپ

سخت افزار کامپیوتر و لپ تاپ همیشه در خطر آسیب دیدگی قرار دارند. در این بخش آموزشی از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به بررسی رایج ترین دلایل آسیب دیدگی سخت افزار کامپیوتر و لپ تاپ می پردازیم. رعایت این نکات بسیار ساده بوده و میتواند از دستگاه شما در برابر بسیاری از آسیب دیدگی ها محافظت کند.

در صورتی که این اشتباهات را انجام دهید ، ممکن است دستگاه شما طوری آسیب ببیند که مجبور باشید  هزینه گزافی برای تعمیر آن پرداخت کنید و همچنین دربرخی موارد ، امکان تعمیر وجود ندارد!

تهویه ضعیف

تهویه ضعیف یکی از دلایل بروز مشکلاتی نظیر داغ شدن سیستم  میباشد. به طور کلی اگر دمای سیستم از یک مقدار متعادلی بالاتر رود ، سیستم خودکار خاموش میشود ولی در صورتی که این مشکل حل نشود و دستگاه مرتب خاموش و روشن شود ، بدون شک آسیب شدیدی نظیر سوختی به پردازنده سیستم شما ، مادربرد و حتی رم ها وارد میشود.

تهویه مناسب به عواملی مثل فضای مناسب برای ورود و خروج هوا ، همچنین فن های قدرتمند متناسب با سیستم شما ارتباط دارد. اگر یک سیستم گیمینگ دارید ، حتما باید از فن های حرفه به تعداد مناسب استفاده کنید!

تجمع گرد و خاک

با توجه به وجود گرد و خاک در فضای اتاق ، و عمل تهویه ، گرد و خاک وارد دستگاه شما خواهند شد و بر روی قطعات سیستم شما قرار میگیرند. در نتیجه عاقلانه است که ماهی یک بار سیستم را تمیز کنید. بهترین وسیله برای اینکار ، استفاده از یک مسواک نرم سایز کوچک میباشد.

توجه کنید : هرگز از دستمال خیس استفاده نکنید !

قطع و وصل نیرو برق

قطع و وصل شدن ناگهانی برق ، سبب از بین رفتن اطلاعات میشود، به علاوه هارد درایو نیز ممکن است به شدت آسیب ببیند. بخش های دیگر نظیر اس دی کارت در این مورد آسیبی نمیبینند، چون اتصال دائمی ندارندحتی در صورتی که اس دی کارت آسیب ببیند ، همچنین می توانید با ریکاوری عکس های از روی مموری کارت و اس دی کارت خراب شده ، اطلاعات را مجددا بازیابی کنید. در هر صورت برای جلوگیری از این مشکلات ، از منبع انرژی استفاده کنید. این منبع انرژی اضطراری ، سبب میشود که انرژی لازم برای خاموش کردن سیستم شما در لحظه ی قطع برق تامین شود و سیستم ناگهانی خاموش نشود.

آسیب فیزیکی

به علت افتادن لپ تاپ ، پرتاب شدن و یا ضربه خوردن بر اثر اصابت اشیا ، ممکن است که سیستم شما آسیب ببیند و به علاوه هارد درایو که بخش اصلی سیستم است ، صدمه ببیند. برای جلوگیری از ایجاد آسیب فیزیکی ، زمانی که کامپیوتر روشن است ، آن را جا به جا نکنید و از ریخته شدن مایعات و یا اصابت ضربه به آن جلوگیری کنید.

Rate this post

ارسال یک نظر