نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

ویروس

روش های تشخیص ویروسی شدن لپ تاپ و کامپیوتر

با ظهور سیستم عامل قدرتمند و ساده ویندوز ، برنامه های مفید و مخرب زیادی مخصوص این سیستم عامل تولید و ایجاد شد. ویروس ها از جمله بدافزار هایی هستند که سیستم شما را مورد هدف قرار داده و باعث ایجاد مشکلات مختلفی میشوند. با وجود آنتی ویروس پیش فرض ویندوز و همچنین انتی ویروس های مختلف ، هنوز هم گاهی پیش می اید که لپ تاپ و یا کامپیوتر ویروسی شود. اما در صورت ویروسی یک سیستم ، چه اتفاقی برای لپ تاپ و یا کامپیوتر می افتد ؟ و به عبارتی چطور باید تشخیص دهیم که سیستم ما ویروسی شده است؟

با ما همراه باشید تا در ادامه این آموزش علائم ویروسی شدن یک سیستم را بررسی کنیم .

اخطار ها مکرر آنتی ویروس

مهمترین و اصلی ترین بخشی که باید به آن توجه کنید ، پیغام های آنتی ویروس میباشد. آنتی ویروس ها ( از آنتی ویروس ویندوز گرفته تا آنتی ویروس های پولی و رایگان ) در زمان های به خصوصی نسبت به رویداد های رخ داده در ویندوز ، یک پیغام منتشر می کنند. البته دقت کنید که هر پیغام به معنای ویروسی شدن سیستم شما نمیباشد. گاهی آنتی ویروس به آپدیت جدید نیاز دارد ، گاهی پیغام مبتنی بر این موضوع است که سیستم شما باید به اینترنت متصل شود و … در صورتی که آنتی ویروسی به فایلی مشکوک شود بلافاصله آن را از روی هارد ، فلش و به طور کلی سیستم شما پاک می کند!

متاسفانه گاهی اوقات آنتی ویروس ها ، فایل های کرک شده را نیز به عنوان یک ویروس تشخیص میدهند و آن ها را پاک می کنند!

کند شدن سیستم

اگر سیستم شما به صورت ناگهانی کند شده است و به خوبی همیشه عمل نمی کند ، یکی از عوامل میتواند ویروسی شدن سیستم شما باشد! باز هم مجدد یادآوری میکنیم که همیشه کند شدن سیستم به معنای ویروسی شدن نیست ،گاهی نصب نرم افزار های سنگین باعث بروز چنین مشکلاتی خواهد شد!

پیدا شدن پوشه های خالی و متعدد

یکی از ویروس های شایعی که سیستم های خانگی را مورد هدف قرار میدهد ، ویروسی است که پس از قرار گرفتن در سیستم شما ، تعداد بیشماری پوشه خالی و متعدد به منظور پر شدن رم شما ایجاد می کند !

بهم ریخته شدن تمامی تنظیمات ویندوز

هر کاربری سیستمش را بر اساس نیاز های خود شخصی سازی میکند ( مثل قرار دادن پس زمینه دلخواه ، تنظیمات ساعت و … ) یکی از مشکلاتی که سیستم های ویروسی با آن مواجه هستند ، بهم ریخته شدن تمامی تنظیمات ویندوز میباشد.

هر بار که شما از اول تنظیمات دلخواهتان را وارد کنید ، پس از یک بار خاموش و روشن ویندوز دوباره همه چیز بهم میریزد.

از بین رفتن امنیت ویندوز

و اما مهمترین آسیبب که ویروس ها به سیستم شما وارد می کنند ، مورد هدف قرار دادن امنیت ویندوزتان میباشد که در نتیجه آن اطلاعات شخصی شما همگی در دسترس یک فرد سودجو قرار میگیرد. این نوع ویروس معمولا توسط هکر ها استفاده میشود و اغلب سیستم های اداری را درگیر میکند.

سخن پایانی : اگر احساس کردید که سیستم شما درگیر چنین مسائلی شده است ، از اتصال به اینترنت خود داری کنید ! و بلافاصله با فرد کار بلد در این مورد مشورت کنید.

Rate this post

ارسال یک نظر