نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

کارت گرافیک آرک

زمان عرضه کارت گرافیک آرک شرکت اینتل

براساس گفته های شرکت اینتل ، کارت گرافیک آرک  پیش از پایان فصل اول ۲۰۲۲ در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد؛ اما مدل‌های کلاس دسکتاپ فصل دوم ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند.

علاقه‌مندان به صنعت سخت‌افزار مدت‌ها است منتظر ورود اینتل به بازار کارت‌های گرافیک مجزا هستند و این شرکت اخیراً جزئیات جدیدی درباره‌ی برنامه‌هایش اعلام کرده است. براساس آنچه ورج گزارش می‌دهد، پردازنده‌های گرافیکی سری Intel Arc در کلاس لپ تاپ در فصل اول سال جاری میلادی دردسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.

این پردازنده‌های گرافیکی قرار است درون لپ‌تاپ‌هایی حاضر شوند که از پردازنده‌های مرکزی نسل دوازدهمی سری آلدر لیک H استفاده می‌کنند. اینتل CPU های سری آلدر لیک H را در مراسم CES 2022 معرفی کرده بود.

علاقه‌مندان به مدل دسکتاپ کارت‌های گرافیک سری آرک باید مدت بیشتری منتظر بمانند. به گفته‌ی اینتل، این کارت‌های گرافیک تا فصل دوم ۲۰۲۲ از راه نمی‌رسند. همچنین قرار نیست شاهد عرضه‌ کارت‌های گرافیک کلاس ورکستیشن تا فصل سوم امسال باشیم.

 

پردازنده گرافیکی آرک چیست؟

بیش از بیست سال است که مشتریان برای انتخاب کارت گرافیک تنها می‌توانند کارت‌های گرافیک انویدیا یا کارت‌های گرافیک AMD را انتخاب کنند؛ البته اینتل هم از سال 2010 عرضه پردازنده‌های دارای GPU ادغام‌شده را آغاز کرده؛ اما مسلماً این برند برای کسب موفقیت بیشتر در زمینه پردازنده‌های گرافیکی باید کارت‌های گرافیک‌ مجزایی را نیز طراحی و تولید کند.

اینتل برای رسیدن به این هدف، اولین نسل از کارت‌های گرافیک مستقل خود را با نام رمز Alchemist در سال 2021 معرفی کرد و در نظر دارد امسال آنها را روانه بازار کند.

معماری نسل جدید پردازنده گرافیک آرک

اینتل می‌گوید کار روی معماری نسل سوم پردازنده‌های گرافیکی سری آرک را که با کدنام Celestial شناخته می‌شوند، آغاز کرده است. اولین نسل پردازنده‌های گرافیکی آرک، Alchemist نام دارد و امسال از راه می‌رسد. دومین نسل با نام Battlemage شناخته می‌شود و کار روی آن آغاز شده است.

البته در حال حاضر تقریباً هیچ اطلاعاتی درباره‌ی Project Endgame نداریم و نمی‌دانیم این سرویس به چه نحوی دسترسی به کارت گرافیک را ممکن می‌کند و چه قیمتی دارد.

Rate this post

ارسال یک نظر