نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

سخت افزار مورد نیاز سیستم اداری

سخت افزار مورد نیاز برای یک سیستم اداری

سیستم ها و کامپیوتر های اداری همانند یک سیستم گیمینگ نیاز به دقت  و توجه خاصی برای انتخاب سخت افزار مناسب دارد . از طرفی دیگر نیازی نیست برای یک سیستم اداری از قطعات خیلی قدرتمند و پر هزینه استفاده کنید. سیستم های اداری برای حفظ امنیت اطلاعات نیاز دارند تا در بروز ترین حالت ممکن از لحاظ نرم افزاری قرار بگیردند. این نکته ای است که اکثر شرکت ها و ادارات به آن به توجه هستند. ویروسی شدن یک سیستم اداری ممکن است آسیب های جبران ناپذیری برای یک شرکت به همراه داشته باشد. حال به موضوع اصلی این پست آموزشی بر میگردیم ، سخت افزار مورد نیاز برای یک سیستم اداری چیست؟

طبیعتا موارد جانبی مثل اسپیکر ، موس ، مانیتور و … ارتباطی به بحث امروز ما ندارد ؛ بلکه در این بخش قرار است در مورد سخت افزار های اصلی مثل رم ، پردازنده ، هارد و … صحبت کنیم

پردازنده ( CPU ) برای سیستم اداری

پردازنده ذهن یک کامپیوتر است و تمامی پردازش های موجود توسط این بخش صورت میگیرد. پردازنده ها ی مختلفی با توان مفید گوناگون توسط شرکت های اینتل و AMD روانه بازار شده است. هر عزیزی که قصد خرید یک سیستم را دارد باید متناسب با نیاز فعلیش از یک پردازنده به خصوص استفاده کند ، برای مثال ، یک کاربر گیمینگ اگر به سراغ پردازنده core i3 برود ؛ بدون شک با مشکل مواجه خواهد شد.

سخت افزار مورد نیاز سیستم اداری

بهترین پردازنده هایی که برای یک سیستم اداری پیشنهاد میشود ، پردازنده های core i3 , Core i5 میباشد. این دو پردازنده نیز هر کدام کاربرد و توان متفاوتی دارند:

core i3 : از این پردازنده میتوانید برای سیستم های منشی ها ، سیستم های عمومی اداره و یا سیستم های حسابداری استفاده کنید.

core i5 : در صورتی که شما یک شرکت مهندسی دارید و در رشته هایی مثل برنامه نویسی ، نقشه کشی و … فعالیت می کنید ، پردازنده core i5 انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

رم ( RAM ) برای سیستم اداری

انتخاب رم یا همان حافظه کوتاه مدت به میزان نیاز شما از نرم افزارها برمی گردد. هر چه نرم افزار های شما سنگین تر باشد ، طبیعتا به رم بیشتری نیاز دارید . در کنار این موضوع شما باید دقت کنید که رم توانایی اجرای چندین نرم افزار را به صورت همزمان دارد ، اکنون به این نکته توجه کنید ممکن است شما یک نرم افزار حسابداری ، یک مرورگر و نرم افزار word را اجرا کرده باشید . تمامی این سه نرم افزار به صورت همزمان از رم شما استفاده می کنند . اگر رم شما ضعیف باشد ، ممکن است سیستم شما هنگ کند.

سخت افزار مورد نیاز سیستم اداری

رم  4 گیگ برای سیستم منشی ها گزینه خوبی است ولی برای سیستم های حسابداری یا نقشه کشی بهتر است که از رم 6 یا 8 گیگ استفاده کنید.

 

هارد برای سیستم اداری

هارد یک فضای ذخیره سازی است و باید بررسی کنید که چه میزان اطلاعاتی قرار است بر روی سیستم شما ذخیره شود. به طور معمولی یک هارد 500 گیگ میتواند نیاز شما را تامین کند.

البته دقت کنید که با خرید یک  حافظه SSD به جای هارد ، سیستم شما سریع تر اطلاعات انتقال میدهد.

Rate this post

ارسال یک نظر