نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

شیائومی پوکو X4 پرو یا گلکسی A33

شیائومی پوکو X4 پرو یا گلکسی A33

دو گوشی  A53 و A73 امسال ارزش خرید بالاتری در مقایسه با نسل‌ قبل دارد. در بازه قیمتی این میان‌رده گوشی‌های دیگری نیز برای خرید وجود دارد و همین موضوع انتخاب را دشوار می‌کند. یکی از انتخاب‌های دیگر شما در بازه قیمتی A33 نماینده‌ای از شیائومی یعنی پوکو X4 پرو 5G است.

در ادامه این مطلب به مقایسه گلکسی A33 سامسونگ با پوکو X4 پرو خواهیم پرداخت .

طراحی و کیفیت ساخت

پوکو ایکس ۳ پرو گوشی بسیار محبوبی بود و همچنان هم فروش خوبی دارد. این محصول در بخش سخت افزاری تراشه‌ای بسیار قوی داشت و قیمت آن مناسب بود و این موارد باعث می‌شد تا گیمرها به سراغ این میان‌رده بروند. پوکو ایکس ۴ پرو اما حالا به طور کلی نسبت به نسل قبل تغییر کرده، هم در زمینه طراحی و هم در زمینه مشخصات و در این گوشی جدید پوکو تلاش کرده تا بخش‌های مختلف در تعادل باشند.

در سوی دیگر گلکسی A33 برعکس نسل قبلی یعنی گلکسی A32 که شباهتی به A52 و A72 نداشت امسال از طراحی کاملا یکسانی با برداران بزرگ‌تر خود استفاده می‌کند. طراحی A32 به گونه‌ای بود که لنز دوربین‌ها بدون داشتن فریم به روی قاب پشتی قرار گرفته بودند ولی A33 از یک فریم همرنگ با قاب پشتی استفاده می‌کند تا چشم‌نوازتر باشد.

سامسونگ و شیائومی هر دو برای فریم اطراف این دو میان‌رده به سراغ پلاستیک رفته‌اند تا هزینه کاهش پیدا کند و وزن هم بیشتر نشود.

هر دو گوشی برای مراقبت از نمایشگر خود از گوریلاگلس 5 کمک گرفته‌اند و گلکسی A33 در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و نارنجی در دسترس قرار دارد و رنگ‌بندی پوکو ایکس 4 پرو مشکی، آبی و زرد است.

صفحه نمایش

سامسونگ یکی از شرکت‌های برتر و پیشتاز در زمینه ساخت پنل‌های باکیفیت برای گوشی‌های هوشمند است. پنل‌های امولد و سوپر امولد این سازنده کیفیت بسیار خوبی دارند.

کیفیت نمایشگر گلکسی A33 خوب است و به طور حتم شما را راضی خواهد کرد، به‌علاوه که نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز باعث می‌شود محتوا روان‌تر از حالت معمول به نمایش دربیاید و در نتیجه هنگام اسکرول کردن و گشتن در شبکه‌های اجتماعی حس بهتر و سریع‌تری داشته باشید.

شیائومی در طرف مقابل نماینده خود را با مشخصات عالی به میدان فرستاده تا بتواند هر رقیبی را شکست دهد. این محصول پنلی امولد با اندازه 6.67 اینچی و رزولوشن مرسوم FHD+ دارد و به همین واسطه تراکم 395 پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ لمس 360 هرتزی پشتیبانی می‌کند تا هیچ حرف و حدیث دیگری باقی نماند.

نرم افزار و رابط کاربری

همان طور که می‌دانید گلکسی A33  در کنار A53 و A73 گوشی بسیار جدیدی است و طبیعتا از آخرین نسخه نرم افزاری سامسونگ استفاده می‌کند. این محصول از رابطOne UI 4 بر پایه اندروید 12 بهره می‌برد و به گفته سامسونگ قرار است تا سه سال آپدیت دریافت کند.

در طرف دیگر پوکو ایکس 4 پرو 5G به صورت پیش فرض از MIUI 13 بر مبنای اندروید 11 بهره می‌برد و به‌زودی این گوشی آپدیت اندروید 12 را نیز دریافت خواهد کرد.

Rate this post

ارسال یک نظر