نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

قطعی صدای اسپیکر لپ تاپ

علت قطعی اسپیکر لپ تاپ

یکی از مشکلاتی که برای کابران لپ تاپ پیش می آید ، قطع شدن صدای اسپیکر لپ تاپ میباشد. قطعی اسپیکر از مشکلات رایج است و در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، به بررسی روش های حل این مشکل میپردازیم.

در دو حالت شما متوجه خواهید شد که اسپیکر لپ تاپ کار نمی کند :

  1. بر روی آیکون اسپیکر در ویندوز ، یک ضربدر قرمز خورده باشد.
  2. پس از پخش یک فیلم یا موزیک ، هیچ صدایی شنیده نمیشود.

دلایل قطع شدن اسپیکر لپ تاپ

قطع شدن اسپیکر لپ تاپ دلایل متعددی دارد ، که در ادامه این موارد را باهم بررسی کرده و برای هر کدام یک راه حل ارائه می کنیم.

قطع شدن صدای اسپیکر پس از نصب ویندوز جدید

در صورتی که به تازگی ویندوز جدیدی را نصب کرده اید و اکنون اسپیکر لپ تاپ شما قطع شده است ، به احتمال زیاد با نصب درایور اسپیکر این مشکل حل خواهد شد.

در واقع برخی از قطعات سخت افزاری بر روی لپ تاپ مثل کارت گرافیک ، نیاز به نصب یک داریور هستند . که با نصب این نرم افزار ، لپ تاپ به صورت اتوماتیک تنظیم خواهد شد و در نتیجه عملکرد بهتر و مناسب تری خواهد داشت.

لپ تاپ اسپیکر را تشخیص نمیدهد

ممکن است بنابه دلایلی ( مثل آپدیت کردن ) لپ تاپ سخت افزار فوق که همان اسپیکر است را دیگر تشخیص نمیدهد و در نتیجه صدا قطع میشود.

برای حل این مشکل به بخش تنظیمات سخت افزاری لپ تاپ رفته ، در صورت موجود بودن آیکون اسپیکر ، روی آن راست کلیک کنید و گزینه آپدیت را بزنید و یک بار مجدد سیستم را ری استارت کنید.

برای ورود به بخش تنظیمات سخت افزاری ، در بخش سرچ ویندوز عبارت Device Manager  را جست و جو کنید.

Device Manager

چنانچه با کمک این روش ، مشکل قطع شدن صدا حل نشد ، بهتر است ویندوز را یک بار مجدد نصب کنید.

تغییر فرمت صدا روشی برای حل مشکل قطع شدن صدای لپ تاپ

برای تست این روش به کنترل پنل بروید.  از بخش “Hardware and Sound” به “Sound” بروید. سپس از تب Playback دستگاه صدا مورد نظر خود را انتخاب کنید ، راست کلیک کرده و به “Properties” بروید. این بار در پنجره باز شده به تب “Advanced” بروید.

یک منو آبشاری در پنجره ظاهر شده وجود دارد که لازم است فرمت های مختلف را انتخاب کرده و آن ها را تست کنید تا ببینید کدامیک مشکل قطع شدن صدای لپ تاپ در ویندوز 10 را حل می کند. اگر هیچ کدام مشکل را حل نکرد به روش بعدی بروید.

قطعی صدای اسپیکر لپ تاپ

مراجعه به یک تعمیرگاه مجاز

در نهایت ، در صورتی که به کمک هیچکدام از روش های بالا ، مشکل صدای اسپیکر حل نشد ، بهتر است که به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه بفرمایید.

Rate this post

ارسال یک نظر