نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

گوگل کروم

معرفی مرورگر گوگل کروم و دلیل محبوبیت آن

در گذشته زمانی که تازه ویندوز XP به جهان معرفی شده بود به صورت پیش فرض بر روی آن مرورگر اینترنت اکسپلور قرار داشت. در همین زمان شرکت گوگل نسخه جدید و قدرت مند گوگل کروم را به کاربران معرفی کرد و باعث شد تا تعداد زیادی کاربران ویندوزی این مرورگر را نصب کنند . اما دلیل این موضوع چه بود ؟ در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی درباره گوگل کروم صحبت خواهیم کرد و دلایل محبوبیت آن را بیان می کنیم.

مقدمه :

گوگل کروم یک مرورگر وب رایگان است که در ۲ سپتامبر ۲۰۰۸ (۱۲ شهریور ۱۳۸۷) توسط شرکت گوگل بر پایهٔ پروژهٔ کرومیوم عرضه شد.

موتور چیدمان این مرورگر در ابتدا وب‌کیت بود و سپس به بِلینک تغییر یافت که برپایهٔ همان وب‌کیت است.

موتور جست و جو گر پیش فرض 

موتور جست و جو گر پیش فرض این مرورگر ، گوگل است که نسبت به یاهو ، بینگ و … سریع تر و با دقت بیشتری عمل می کند . سرچ کردن در گوگل بسیار ساده بود و از طرفی نزدیک ترین نتایج را به کاربران میداد به همین منظور کاربران زیادی به سمت دانلود و نصب مرورگر گوگل کروم رفتند.

امکانات و امنیت

با رشد و توسعه نرم افزار های مرورگر گوگل کروم نیز مرتبا آپدیت شد و امروز امکانات فوق العاده ای در اختیار کاربران قرار داده است . طراحان سایت ترجیح میدهند که از این مرورگر حین پروژه ها استفاده کنند و به خاطر امنیت زیاد این مرورگر بر روی اکثر سیستم های اداری نصب است.

برای گوگل کروم پلاگین های زیادی تولید و ساخته شده است که میتوانید با دانلود کردن آن ها امکانات بیشتری به این مرورگر اضافه کنید!

مرورگر پیش فرض اندرویدی

گوگل کروم بر روی تلفن های اندرویدی قرار دارد و این موضوع میتواند یکی از است که آمار نصب این مرورگر را بالا برده است.

تم و ظاهر

بر خلاف مروگر فایرفاکس ، شما دسترسی بیشتری برای تغییر تم و ظاهر این مرورگر دارید و میتوانید رنگ ها ، بک گراند و … را طبق نیازتان شخصی سازی کنید.

البته اکثر منتقدین بر این باور هستند که ظاهر مروگر اپرا جذابیت بیشتری دارد.

عیب بزرگ

در کنار تمامی امکانات فوق العاده این مرورگر ، یک عیب بزرگی دارد به طوریکه این مرورگر رم زیادی از لپ تاپ / کامپیوتر و حتی تلفن شما اشغال میکند . البته این مشکل شاید بر روی سیستم های قوی چشم گیر نباشد ولی کروم به ازای هر تب باز شده میزان رم بیشتری نسبت به سایر مرورگر ها اشغال می کند.

Rate this post

ارسال یک نظر