نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

آموزش فتوشاپ وبسایت خدمات ایسوس سرگزی

معرفی ابزار کلون استامپ در فتوشاپ

امروز در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی قصد داریم تا یکی دیگر از قابلیت های فتوشاپ را باهم بررسی کنیم . ابزار کلون استامپ در فتوشاپ یکی از قدرت مند ترین ابزار های موجود در فتوشاپ است که برای ترمیم عکس به کار میرود . البته این نکته خیلی اهمیت دارد که شما عزیزان باید درک کنید ، ابزار های موجود در فتوشاپ تنها برای یک هدف ساخته نشده اند بلکه شما میتوانید از آن برای کار های مختلفی استفاده کنید . همچنین برای پروژ های فتوشاپی راه های زیادی وجود دارد و شما باید بررسی کنید که کدام ابزار مناسب تر است .

کلون استامپ چیست ؟

کلون استامپ

این ابزار در نوار اصلی فتوشاپ قرار دارد و بوسیله این ابزار میتوانید به صورت خیلی سریع ، منعطف تر بر روی نواحی مشخصی از عکس ، کپی پیست را انجام دهید . برای مثال فرض کنید تصویر شخصی را دارید که بخشی از موهای سر آن ریخته است ، شما میتوانید بوسیله این ابزار از نواحی دیگر موها را کپی کنید و در نهایت در جاهای دیگر پیست کنید.

همچنین اگر دقت کرده باشید ، عکسای قدیمی دارای زدگی ها ، نواحی شسکته شده و خطو خطوط هستند ، با کمک این ابزار میتوانید به زیباترین شکل ممکن این تصاویر را ترمیم کنید.

نحوه استفاده از کلون استامپ

کلون استامپ را نیز میتوانید همانند مداد سر قلم آن را درشت یا کوچک و یا آنکه درجه سختی و نرمی آن را تغییر دهید . کلید میان بر استفاده از این ابزار حرف S میباشد.

نحوه کار این ابزار به این شکل می باشد که در ناحیه مورد نظر کلید alt را نگه دارید و در قسمت های مورد نظر درگ کنید. عمل نمونه گیری انجام شده است و حالا دقیقا همان تصویر را در محل دلخواه منتقل نمایید.

Rate this post

ارسال یک نظر