نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

CPU

مقایسه سریع ترین پردازنده های تولید شده

دو شرکت اینتل و AMD همواره در حال رقابت با یکدیگر بوده اند و هر سال با تولید نسل جدیدتری از پردازنده ها سعی می کنند تا در بازار های جهانی از یکدیگر پیشی بگیرند. در این مقاله قصد داریم تا مقایسه ای داشته باشیم بین سریع ترین پردازنده ها در کلاس جهانی و بررسی کنیم که هر پردازنده برای چه اهداف و کاری مناسب میباشد؟

پردازنده های core i9

پردازنده‌های ۱۸ هسته‌ای Core i9 7980XE و ۱۶ هسته‌ای Core i9 7960X توسط سایت‌های معتبر مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و تنها نتیجه‌ای که می‌توان از این تست‌ها گرفت، این است که پردازنده‌ی 7980XE بدون هیچ تردیدی قویترین پردازنده‌ی موجود است. طرفداران ای‌ام‌دی می‌توانند قیمت ۲ هزار دلاری پردازنده‌ی 7980XE را به چالش بکشند؛ ولی آن‌چه مسلم است، پردازنده‌ی 7980XE در تست‌های تک و چند تِرِدی در صدر قرار می‌گیرد.

core i9

پردازنده‌های Core i9 برای چه کاربردهایی مناسب هستند؟

در واقع پردازنده های Corei9 به خاطر داشتن هسته های متعدد برای کار های سبک پیشنهاد نمی شوند ( در واقع اگر شما قصد دارید تا کار های روزمره یا اداری انجام دهید ، بهتر است به سراغ پردازنده های Core i5 یا حتی پایین تر بروید )

این پردازنده برای بازی های سنگنین ، تدوین و ویرایش فیلم مناسب میباشد.

 رایزن 7000 رافائل

پردازنده‌های ذن 4 ای ام دی که با کدنام رافائل (Raphael) شناخته می‌شوند، احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد و از استانداردهای DDR5 و PCIe 5.0 پشتیبانی خواهند کرد.

  رافائل پس از پردازنده‌های جدیدی عرضه می‌شود که گفته می‌شود مدل رفرش پردازنده‌های ذن 3 هستند و برپایه‌ی پلتفرم موفق رایزن 5000 ساخته می‌شوند و اواخر ۲۰۲۱ از راه می‌رسند. این پردازنده‌ها شاید با نام رایزن 6000 معرفی شوند و از معماری ذن 3 پلاس و لیتوگرافی شش‌نانومتری TSMC بهره ببرند.

بر اساس گزارشات پردازنده شرکت AMD ، قصد دارد وارد یک رقابت جدی با پردازنده های اینتل شود.

مقایسه اینتل و AMD

در واقع این مقایسه برای این است که شرکت های تولید کننده لپ تاپ به کدام سمت در حال حرکت هستند و بیشتر به کدام پردازنده ها تمایل دارند.

جدیدترین لپ تاپ های تولید شده در شرکت هایی مثل ایسوس یا ایسر از پردازنده های AMD استفاده می کنند و از پردازنده های اینتل بیشتر برای لپ تاپ های اداری یا مهندسی استفاده میشود.

Rate this post

ارسال یک نظر