نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

رم کامپیوتر

مقدار رم مناسب برای سیستم های خانگی

درود به همه شما همراهان گرامی سایت خدمات ایسوس سرگزی ، با یک مقاله آموزشی جذاب دیگر در خدمتتون هستیم . هر خریدار لپ تاپ و کامپیوتری این سوال به ذهنش آمده است که چه سیستمی باید بخرم و باید  از چه رمی برخور دار باشد. در دنیای کامپیوتر هر مدل از لپتاپ یا کامپیوتر بر اساس نیاز های مختلف خریداران دسته بندی میشود. این  اموزش برای عزیزانی است که دنبال خرید یک سیستم خانگی هستند ولی در مورد مقدار رم آن هنوز تردید دارند.

توجه کنید که بهتر است بعد از خواندن این پست آموزشی ، با بخش فنی ما تماس بگیرید تا شما عزیزان را بهتر راهنمایی کنند.

در گام اول بهتر است بگوییم که به چه سیستمی ، یک سیستم خانگی می گویند؟

در واقع اگر شما به دنبال لپ تاپ یا کامپیوتری هستید که نیاز های ساده روزانه شما را حل کند ، شما به عنوان خریدار یک سیستم خانگی شناخته میشوید. این سیتسم ها از رم و پردازنده پایین تری نسبت به سیستم های گیمینگ و اداری یا حتی برنامه نویسی برخور دار هستند.

رم مهم ترین فاکتور برای یک سیستم معمولی است زیرا ارتباط کاملا مستقیم با ویندوز و نرم افزار های آن دارد.

رم مناسب برای اجرای ویندوز

سه ویندوز 7 و 10 و 11 از محبوب ترین ویندوز های ارائه شده توسط ماکروسافت است. البته چند ماهی است که  ویندوز 7 ، توسط ماکروسافت پشتیبانی نمیشود ولی خیلی از کاربران هنوز ترجیح میدهند که از این سیستم استفاده بکنند. ویندوز 11 هم که به تازگی ارائه شده و ظاهر جذاب آن کاربران را برای استفاده این ویندوز وسوسه میکند.

انواع ویندوز

رم مورد نیاز ویندوز 7 : شما با رم یک گیگ هم میتوانید این ویندوز را اجرا کنید ولی بهترین گزینه مناسب رم 2  گیگ یا حتی بیشتر میباشد.

رم مورد نیاز ویندوز 10 : در مورد ویندوز 10 اینطور باید بگوییم که حداقل رم مورد نیاز 2 گیگ است ولی به شما پیشنهاد میشود که از رم 4 گیگ استفاده کنید!

ویندوز 11 : با استفاده از رم 4 گیگ میتوانید این سیستم عامل را اجرا کنید ولی تجربه کاربری خوبی را نخواهید داشت. رم 8 گیگ بهترین انتخاب برای استفاده از ویندوز خواهد بود.

رم مورد نیاز برای اجرای نرم افزار ها

با توجه به اینکه بخشی از رم توسط ویندوز اشغال میشود ، رم  4 گیگ انتخابی کاملا مناسب برای استفاده های روزمره و عادی میباشد. به کمک رم  4 گیگ تمامی بازی هایی مثل PES 2017  ، کالاف دیوتی و … اجرا میشود. ( البته اجرای بازی به عوامل دیگری نیز ارتباط دارد که مربوط به این بحث نمیشود).

تمامی مروگر های مختلف مثل کروم ، اپرا ، فایرفاکس و ادج به راحتی روی 4 گیگ رم اجرا خواهند شد. همچنین به کمک رم  4 گیگ میتوانید فتوشاپ را هم اجرا کنید !! البته ممکن است گاهی به خاطر استفاده از یک سری ابزار ها این برنامه هنگ کند.

نتیجه گیری کلی

اگر به دنبال سیستمی هستید که کار های سبک و روزمره با آن انجام دهید ، رم 4 گیگ نیاز های شما را به خوبی بر آورده می کند.

Rate this post

ارسال یک نظر