نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

ادج کرومیوم

چرا ماکروسافت اصرار به استفاده از مرورگر ادج کرومیوم را دارد؟

در آخرین آپدیت جدید از ویندوز 10 ، کمپانی مایکروسافت نسخه جدیدی از مرورگر ادج را بر روی ویندوز کاربران قرار داد. این مرورگر جدای از سرعت و ظاهر و همچنین امکانات خوبی که دارد ، هنوز اعتماد اکثر کاربران را به دست نیاورده اما ماکروسافت همچنان اصرار دارد که کاربران ویندوز 10 از این مرورگر استفاده بکنند. در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به بررسی این پرسش می پردازیم و در ادامه نقاط مثبت و منفی این مرورگر را بررسی می کنیم.

مرورگر ادج بخش جدا نشدنی از ویندوز 10

اگر تصمیم بگیرید که مرورگر ادج را از ویندوز پاک کنید با خاموش بودن گزینه uninstall مواجه خواهید شد ! ماکروسافت اعلام کرده است که این مرورگر هماهنگی بیشتری با ویندوز 10 دارد و نسبت به سایر مرورگر ها سریع تر و بهینه تر رفتار می کند ، اما رفتار اجباری کمپانی ماکروسافت برای برخی از کاربران ناخوشایند بوده است .

در گذشته بر روی ویندوز مرورگر اینترنت اکسپلور نصب بوده است و وجود این مرورگر ضعیف بر روی ویندوز الزامی بوده اما چرا؟ فرض کنید که به تازگی ویندوز جدیدی نصب کرده اید و اکنون قصد دارید یک سری از پیش نیاز های ویندوز را به صورت آنلاین دانلود کنید . اگر این مرورگر از همان ابتدا بر روی سیستم شما نصب نباشد ، شما به عنوان یک کاربر با یک مشکل بزرگ روبه رو خواهید شد.

Microsoft's Chromium Edge browser is ready for beta testing | Engadget

بنابراین نباید اکنون به ماکروسافت ایراد بگیریم که چرا بر روی ویندوز مرورگر ادج را قرار داده است . در واقع این مرورگر جایگزین مرورگر اینترنت اکسپلور شده است. اما برخی از منتقدان بر این باور هستند که این اجبار ماکروسافت مبنی بر پاک نشدن این مرورگر رقابت با سایر مرورگر ها مثل فایرفاکس و کروم است !

نقاط مثبت ماکروسافت ادج

بدون شک ظاهر زیبا و چشم نواز این مرورگر میتواند به سادگی تمام مرورگر های فایرفاکس و کروم را شکست دهد .( با توجه به این که فایرفاکس اصلا اجازه این را به شما نمی دهد تا بک گراند برای مرورگر تعریف کنید ) همچنین ادج کرومیوم رابط شخصی سازی خوبی دارد و دست شما حسابی باز است ! شما میتوانید این مرورگر را طوری تنظیم کنید که هر روز بک گراند را به صورت آنلاین و خودکار تغییر دهد در حالیکه سایر مرورگر ها این ویژگی را ندارند !

شما میتوانید در تنظیمات گزینه نمایش دمای شهر را فعال کنید تا به صورت لحظه ای ، از شرایط آبو هوای هر شهری در جهان آگاه شوید.

پلاگین ها : پلاگین های زیادی برای ماکروسافت ادج تولید شده است که نشان دهنده رشد سریع آن است و برخلاف مرورگر اپرا از لحاظ وجود پلاگین هیچ کم و کاستی ندارد.

نقاط ضعف ماکروسافت ادج

طبیعتا مهاجرت کردن از یک نرم افزار به نرم افزار دیگر کمی سخت است ، اما این مرورگر هم ضعف و معایب خودش را دارد . برای مثال موتور جست وجو گر این مرورگر ” بینگ ” میباشد اما میتوانید از طریق تنظیمات آن را تغییر دهید .

Rate this post

ارسال یک نظر