نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

ارتقا کامپیوتر

چگونه با ارتقا سیستم سرعت کامپیوتر را افزایش دهیم؟

کامپیوتر ها از سخت افزار های متعددی تشکیل شده اند . این سخت افزار ها به صورت یکپارچه در تعامل با یکدیگر هستند تا یک خروجی مطلوب برای شما داشته باشند. اگر شما قصد دارید از طریق ارتقا دادن سیستم ، سرعت کامپیوترتان را افزایش دهید . این مقاله مخصوص شماست.

ممکن است در ابتدا کمی گمراه شوید که کدام بخش از سیستم را باید ارتقا دهید؟ و یا آنکه لازم تمامی سخت افزار تغییر کند؟ در پاسخ به شما عزیزان باید بگوییم که اگر هدف شما افزایش سرعت است ، پس بهتر است که به سراغ هارد و پردازنده برویم.

سریع ترین هارد ها کدام هستند؟

در واقع حافظه های SSD گزینه بسیار مناسبی برای افزایش سرعت کامپیوتر شماست . این حافظه ها که مدتی است مورد توجه اکثریت قرار گرفته با وزن کم و سرعت عالی ، عملکرد سیستم شما را به طور چشم گیری افزایش می دهند.

البته همانطور که اکثرا اطلاع دارند ، حافظه های SSD بسیار گران تر از هارد های معمولی است بنابراین اگر شما به 2ترابایت فضا نیاز دارید و همچنین بودجه محدودی دارید ، بهترین کار استفاده از یک هارد معمولی و یک حافظه SSD به طور همزمان است.( در مورد مسائل فنی میتوانید با واحد پشتیبانی وبسایت خدمات ایسوس سرگزی تماس بگیرید.)

بیشتر بخوانید : دسترسی مستقیم به آرشیو هارد و حافظه SSD

ارتقا پردازنده

در گام بعدی شما باید به فکر یک پردازنده قدرتمند باشید زیرا اگر از پردازنده ضعیف یا متوسطی استفاده کنید ، باعث میشود که سیستم شما در بازه زمانی طولانی تری پردازش های لازمه را برای اجرا یک دستور انجام دهد. نکته ای که در اینجا اهمیت ویژه ای دارد این است که شما باید بررسی کنید برای چه هدفی قرار است ، پردازنده را ارتقا دهید ؟ طبیعتا پردازنده گیمینگ با پردازنده یک سیستم اداری تفاوت هایی دارند . لینک زیر میتواند در این موضوع به شما کمک کند:

بیشتر بخوانید : دسترسی مستقیم به آرشیو پردازنده ها

نکته پایانی

ممکن است بپرسید که چرا در این بخش صحبتی از رم و یا کارت گرافیک پیش نیامد . در واقع شما عزیزان باید توجه کنید که رم و کارت گرافیک جزو سخت افزار های کمکی هستند و همیشه مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. به طوریکه اگر شما قصد داشته باشید اطلاعات یک هارد را به لپ تاپ انتقال دهید ، رم و کارت گرافیک درگیر این موضوع نخواهند شد ! تنها زمانی نیاز است که رم و کارت گرافیک ارتقا پیدا کنند که شما قصد داشته باشید از نرم افزار های گرافیکی مثل پریمیر استفاده کنید و یا آنکه بازی های سنگین را روی سیستمان اجرا کنید.

Rate this post

ارسال یک نظر