نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

کارت گرافیک آنبرد

کارت گرافیک آنبرد چیست و چه معایبی دارد؟

کارت های گرافیک آنبرد برای انجام پردازش های گرافیکی و کمک به پردازنده وارد عرصه سخت افزار شدند. این کارت گرافیک یک مدل از کارت های گرافیک میباشد که به صورت غیر قابل جدا شدن در بدنه مادربرد قرار دارد.

اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ با ویژگی کارت گرافیک آنبرد هستید ، در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به این موضوع  میپردازیم.

گرافیک آنبرد یا همان گرافیک مجمع در واحد پردازش گرافیک (GPU) بر روی پردازنده اصلی یعنی CPU قرار می گیرد.

دلایل استفاده از کارت گرافیک آنبرد

بر اساس تجربه ، میتوانیم بگوییم که دلیل اصلی استفاده از کارت گرافیک آنبرد  ، جهت کاهش هزینه های تمام شده برای لپ تاپ میباشد.

در کنار این موضوع ، بسیاری از انواع گرافیک لپ تاپ ها گاهی مشکل تعبیه دارند و این میتواند به خاطر هزینه های بالای تعبیه در CPU ، و یا  محدودیت های فیزیکی باشد.

ویژگی های کارت گرافیک آنبرد

باید بدانیم که  کارت های آنبرد، قابل تعویض نیست و کارایی و قدرت آنها به اندازه کارت های گرافیک مجزا نیست. این مدل کارت گرافیک، می تواند به نمایش انیمیشن پخش ویدیو و … بپردازد؛ و نباید از آن انتظار بیش از حد مثلا انتظار پردازش سه بعدی داشت.

نتیجه گیری : در صورتی که تمایل به انجام بازی های سه بعدی دارید ، این کارت گرافیک برای شما مناسب نمی باشد ! ( بازی های دو بعدی و سبک مثل جنگ های صلیبی یا ژنرال به سادگی در این سیستم اجرا میشوند)

نکته دیگر در کارت های گرافیک مجمع این است که قابل ارتقا نیستند! در واقع اگر تمایل دارید در آینده لپ تاپتان را ارتقا دهید ، باید به سراغ کارت های گرافیک مجزا بروید.

گرافیک آنبرد اینتل

کمپانی اینتل یکی از شرکت های تولید کننده تجهیزات رایانه ای می باشد ؛ و در زمینه ساخت این کارت گرافیک ها نیز فعالیت دارد ؛ این شرکت بهترین گرافیک های مجمع را برای دستگاهای کامپیوتری تولید میکند اما از نظر رقابت با گرافیک های مجزا شرکتهای ADM و Nvidia قابل مقایسه نیست.

چگونگی فهمیدن دارا بودن گرافیک آنبرد

برای مشخص کردن اینکه آیا سیستم شما دارای گرافیک آنبرد است یا خیر می توانید به پشت کیس کامپیوتر نگاه کنید. کابل مانیتور را پیدا کنید و دقت نمایید که به کجا وصل شده است. اگر محل اتصال آن نزدیک پورت های موس و کیبورد یا پورت های USB باشد پس مادربرد شما دارای گرافیک آنبرد است.

همچنین در لپ تاپ نیز با کلیک راست بر روی صفحه دسکتاب کنترل پنل کارت های گرافیک اختصاصی  خود را مشاهده خواهید کرد.

Rate this post

ارسال یک نظر