نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

مادربرد

تاثیر ماردبرد بر روی عملکرد سیستم

مادربرد یکی از مهم ترین و اصلی ترین قطعات یک سیستم است.  این قطعه وظایف بسیاری را بر عهده دارد. به همین دلیل باید کارایی و عملکرد بالایی داشته باشد؛ اهمیت انتخاب یک مادربرد خوب زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که کاربر به هر دلیل با مشکلاتی روبه رو شده باشد و قصد ارتقا سیستم رایانه خود را داشته باشد.

مادربرد ، پردازنده و حافظه سه عنصرحیاتی در کامپیوتر هستند؛ در میان این سه عنصر مادربرد یک قطعه سرنوشت ساز است.

اهمیت مادربرد در کامپیوتر زمانی پر رنگ می شود که بدانید خرابی آن گریبانگیر تجهیزات سخت افزاری دیگر خواهد شد. انتخاب یک مادربرد نا مناسب می تواند زمینه بروز مسائل متعددی در ارتباط با ارتقاء و افزایش توان عملیاتی کامپیوتر در آینده را به دنبال داشته باشد و اجرای برنامه ها را با مشکل روبه رو کند.

مهمترین ویژگی های یک مادربرد خوب

  • Chip Set

چیپست در مادربرد بسیار مهم است، زیرا عملیات های حیاتی و مهم مختلفی نظیر روتینگ داده از هارد دیسک به حافظه و پردازنده را بر عهده دارد.

  • حافظه

اهمیت مادربرد در کامپیوتر بی ارتباط با حافظه دستگاه نیست؛ مادربرد های امروزی اکثرا از حافظه SDRam DDR استفاده می کنند.

  • پردازنده

نوع و سرعت پردازنده ای که می تواند همراه یک مادربرد استفاده شود ، یکی از نکات مهم در رابطه با انتخاب مادربرد است.

نقش مادربرد برای اورکلاک کردن قطعات

همانطور که گفتیم مادربرد موردنظر اگر از استانداردهای ارائه شده از طرف قطعات پشتیبانی می‌کند، فارغ از قیمتی که دارد می‌تواند عملکرد موردنظر انتظار کاربران را ارائه دهد. اما از طرف دیگر وقتی که می‌خواهید عملکرد این قطعات را تا حد ممکن افزایش دهید، اینجاست که مادربرد اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

Rate this post

ارسال یک نظر