نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

حافظه کش مرورگر

حافظه کش مرورگر چیست و چگونه آن را خالی کنیم؟

حافظه کش مرورگر در واقع حافظه موقتی است از مجموعه اطلاعاتی که از وبسایت های مختلف جمع آوری شده است . زمانی که شما وارد وبسایتی میشوید ، مرورگر اطلاعاتی نظیر رنگ ها ، سایز ها ، فونت ها و…. را جمع در یک حافظه جدا ذخیره می کند تا در صورتی که شما مجدد به آن وبسایت وارد شدید ، لود شدن سایت سریع تر از دفعه قبل باشد. این حافظه بعد از مدتی به صورت اتوماتیک پاک میشود ولی در برخی موارد مثل اطلاعات وارد شده در یک لیست ثبت نام به صورت دائم باقی خواهد ماند.

البته روش هایی وجود دارد که شما میتوانید حافظه کش یک مرورگر را به سادگی پاک کنید. قبل از آنکه بررسی کنیم که به چه صورت میتوانیم حافظه کش را خالی کنیم ، بهتر است بررسی کنیم که چرا باید کش مرورگر را خالی کنیم.

چرا باید کش مرورگر را خالی کنیم؟

مشکلات رایج کش مرورگر آنجایی دردسر ساز میشود که شما یک طراح سایت باشید و نیاز باشد کد های جدیدتان را لود کنید. برای اینکه مطمئن بشید تغییرات به خوبی اعمال شده باید حافظه کش مرورگر رو خالی کنید. چرا که ممکنه همچنان فایل‌هایی که برای لود صفحه مورد نیاز هستند، در حالت کش بارگزاری بشن که در این صورت هیچ تغییری رو مشاهده نخواهید کرد. بنابراین باید یک بار با پاک کردن کش مرورگر کاری کنید که فایل‌های مورد نیاز مجددا از سمت سرور دانلود بشن و در حالت بروز شده بتونید فایل‌ها رو ببینید.

در ادامه در مورد نحوه پاک کردن کش در هر مرورگر به صورت مجزا صحبت می کنیم.

نحوه پاک کردن کش در مرورگر اپرا

برای پاک کردن کش مرورگر اپرا ابتدا روی آیکون منو مرورگر در گوشه سمت چپ کلیک کنید. سپس روی گزینه Settings کلیک کنید یا اینکه از دکمه‌های ترکیبی ALT + P استفاده کنید تا به صفحه تنظیمات مرورگر اپرا هدایت بشید.

در این مرحله به صفحه تنظیمات مرورگر اپرا هدایت میشید که باید ابتدا مشابه تصویر زیر روی تب Privacy & Security که در سمت چپ قرار دارد کلیک کنید . حالا توی این مرحله روی دکمه Clear Browsing Data کلیک کنید.

نحوه پاک کردن کش در مرورگر

و در نهایت از طریق صفحه زیر دسترسی کامل برای پاک کردن حافظه کش را دارید.

نحوه پاک کردن کش در مرورگر

نحوه پاک کردن کش در مرورگر گوگل کروم

برای پاک کردن کش مرورگر گوگل کروم ابتدا روی آیکون سه نقطه که برای باز کردن منو این مرورگر هست کلیک کنید یا اینکه از دکمه‌های ترکیبی ALT + E استفاده کنید.

بعد از اینکه وارد صفحه تنظیمات شدید، توی باکس جستجو عبارت cache را تایپ کنید تا نتایج جستجو مشابه تصویر زیر نمایش داده شود.

نحوه پاک کردن کش در مرورگر

بعد از اینکه روی بخش مشخص شده کلیک کردید ، به صفحه زیر هدایت خواهید شد :

نحوه پاک کردن کش در مرورگر

نحوه پاک کردن کش در مرورگر فایرفاکس

برای پاک کردن کش مرورگر فایرفاکس ابتدا روی آیکون سه خط گوشه مرورگر که برای باز کردن منو این مرورگر هست کلیک کنید. سپس روی گزینه Preferences یا options کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات مرورگر فایرفاکس هدایت بشید.

در این مرحله هم مثل مرورگر گوگل کروم در باکس جستجو عبارت Cache را تایپ کرده و اینتر را بزنید تا مشابه تصویر زیر دکمه Clear Data برای پاک کردن کش مرورگر فایرفاکس نمایش داده شود و روی این دکمه کلیک کنید.

نحوه پاک کردن کش در مرورگر

بعد از کلیک روی این دکمه هم پنجره زیر نمایش داده میشود و می توانید کش مرورگر فایر فاکس را پاک کنید. کافیه تیک گزینه Cached Web Content را فعال کرده و در نهایت روی دکمه Clear کلیک کنید.

نحوه پاک کردن کش در مرورگر
Rate this post

ارسال یک نظر