نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

windows

زمان بندی ویندوز برای خاموش شدن

ممکن است شما به عنوان کاربر ویندوز قصد داشته باشید ، منزلتان را ترک کنید ولی لپ تاپ یا رایانه رو میزی شما باید یک سری از عملیات های خاصی را انجام دهد. این امکان در نرم افزار دانلود منیجر وجود دارد که شما میتوانید طوری این نرم افزار را تنظیم کنید که پس از دانلود تمامی فایل ها ، ویندوز را مجبور به خاموش شدن بکند. اما اگر شما در حال انجام کار متفاوتی بر روی ویندوز هستید ، میتوانید از روش های زیر برای خاموش کردن ویندوز در ساعت مشخصی استفاده کنید.

نرم افزار خاموش شدن خودکار کامپیوتر

 برنامه Shutdown Timer Classic یک برنامه کاملا رایگان و سبک است که با دانلود کردن و نصب آن میتوانید تنظیمات خاصی را به آن بدهید تا در یک زمان مشخصی سیستم شما را کاملا خاموش کند.

برای این کار  در بخش Select an action گزینه Shut down را انتخاب کنید. حال تیک گزینه دوم را بزنید و در بخش ?When to do it زمان دقیق را وارد کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید کامپیوتر ۱۲:۱۲:۱۲ ساعت دیگر خاموش شود، این اعداد را وارد کنید. سپس Start را بزنید.

خاموش شدن خودکار ویندوز

فعال کردن آلارم ویندوز ۱۰ برای خاموش شدن با ایجاد Task

نصب نرم افزار بسیار ساده تر و کاربردی تر است اما راه حل دیگری برای این فرآیند وجود دارد ؛ آن هم روش فعال کردن آلارم ویندوز ۱۰ برای خاموش شدن با ایجاد Task میباشد.

بدین منظور Task scheduler را در منوی استارت جستجو کنید و روی آن بزنید. سپس از سمت راست گزینه  Create Basic Task را انتخاب کنید.

زمان بندی ویندوز برای خاموش  شدن

در کادر Name واژه Shutdown را بنویسید. سپس Next را بزنید.

سپس نوع تسک را از میان گزینه‌های مختلف انتخاب کنید: از آنجایی که قرار است در زمان دلخواه ما سیستم خاموش شود پس باید همانند تصویر زیر عمل کنیم.

زمان بندی ویندوز برای خاموش  شدن

سپس Next را بزنید.

حال تاریخ و زمان شروع شدن تسک را وارد کنید و Next را بزنید.

سپس Start a program و Next را بزنید.

در پنجره باز شده روی Browse بزنید. سپس به Disk C/Windows/System32 بروید و فایلی به نام Shutdown را پیدا کنید. روی ان کلیک کنید و Open را بزنید.

زمان بندی ویندوز برای خاموش  شدن

حال در بخش Add argument عبارت –s را وارد کنید و Next را بزنید.

زمان بندی ویندوز برای خاموش  شدن

در نهایت روی Finish بزنید.

Rate this post

ارسال یک نظر