نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

خرابی رم و کامپیوتر

علائم و نشانه های خرابی رم در کامپیوتر و لپ تاپ

رم کامپیوتر و لپ تاپ جزو بخش های حیاتی و بسیار مهم در سخت افزار هر سیستمی میباشد و در این مقاله به بررسی علائم و نشانه های خرابی رم در کامپیوتر و لپ تاپ میپردازیم . به طور کلی هیچ اهمیتی ندارد که سیستم شما کامپیوتر رو میزی باشد یا یک لپ تاپ و حتی سیستم عاملتان ویندوز باشد یا مک !

رم در تمامی موارد ذکر شده یک بخش مهم است که تاثیر کاملا مستقیمی بر روند اجرای پردازش های سیستم شما دارد. هر قطعه سخت افزاری ممکن است خراب شود و این احتمال وجود دارد که رم شما نیز دچار آسیب دیدگی و خرابی بشود. در کنار علائم و نشانه های خرابی رم در کامپیوتر و لپ تاپ ، روش های مراقبت از این بخش بسیار مهم در مادربرد را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مهمترین موضوعی که باید به آن توجه کنیم ، مطمئن شدن از خرابی رم میباشد. زیرا هر خرابی و هر نقصی یک سری علائمی به دنبال خود دارد که این علائم در ادامه بررسی خواهند شد:

ریستارت شدن مکرر و بی دلیل

اگر کامپیوتر یا لپ تاپ شما ، کاملا بی دلیل و ناگهانی ریستارت میشود ممکن است به دلیل خرابی رم باشد . البته دقت کنید این مشکل باید مکرر اتفاق افتاده باشد . بدین صورت که هر بار که سیستم را روشن می کنید ، کامپیوتر ولپ تاپ شما دچار ریستارت های پشت سرم هم میشود.

نمایش مقدار رم به صورت اشتباه

بعضی از سیستم ها از چندین رم گوناگون استفاده می کنند. ممکن است تعدادی از رم ها سالم باشد و بقیه دچار مشکلاتی نظیر سوختگی شده باشد. در این حالت کامپیوتر به شکل درست به کار خود ادامه میدهد ولی آن مقدار رم مشکل دار را دیگر به عنوان یک قطعه شناسایی نمی کند.

کند شدن سیستم

کند شدن سیستم یکی از دلایل خرابی رم میباشد! دقت کنید که کند شدن یک سیستم به عوامل مختلف دیگری نیز بستگی دارد ولی اگر سیستم شما به قدری کند شده است که باز کردن یک فولدر ساده 5 دقیقه زمان میبرد ، این یک هشداری جدی برای شما میتواند باشد.

تست سالم بودن رم کامپیوتر

برای تست سالم بودن رم کامپیوتر روش های مختلفی وجود دارد که ساده ترین آنها استفاده از نرم افزار ها میباشد.نرم افزار های زیر گزینه بسیار خوبی برای تست سالم بودن رم کامپیوتر است.

  •  برنامه MemTest86 برای تست رم

  • Windows Memory Diagnostic

در کنار این موضوع بهتر است با تیم بخش فنی شرکت خدمات ایسوس سرگزی برای حل مشکلات سخت افزاری خود تماس بگیرید.

Rate this post

ارسال یک نظر