نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

لپ تاپ های لنوو

معرفی لپ‌ تاپ لنوو Ideapad

برند لنوو شرکت رایانه‌ای چینی و چندملیتی است، که از بزرگترین شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده لپ‌تاپ، رایانه شخصی، تجهیزات جانبی و دیجیتالی در دنیاست. این شرکت، نام «لنوو» را در سال ۲۰۰۳ برای خود برگزید که برگرفته از «Le» ابتدای «Legend» و «novo» به معنای «نُوین» در زبان لاتین می‌باشد.

نام لنوو از آن نام هایی است که خریداران سراسر دنیا به آن اعتماد زیادی دارند و امروز در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، قصد داریم به بررسی لپ تاپ Ideapad بپردازیم.

 لپ تاپ ideapad لنوو جزو همان دسته از لپ تاپ‌های خوب و کاربردی می‌باشد که با قیمت‌های معقول و کیفیت قابل قبول در قفسه‌‌ی فروشگاه به انتظار شما نشسته است. اگر می‌خواهید بدانید آیدیاپد چیست ، کیفیت لپ تاپ لنوو چگونه است و چطور می‌توان یک لپ تاپ Lenovo خوب و در عین حال مقرون به صرفه داشت ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مدل‌های مختلف لپ تاپ های Ideapad

با وجود آنکه لپ تاپ لنو دارای سری های مختلفی است ، مدل Ideapad از یک خانواده بزرگ تشکیل شده است.

  • سری گیمینگ: این سری از لپ تاپ‌های لنوو همانطور که از نامشان پیداست برای بازی طراحی شده‌اند و قدرت بسیار بالاتری در اجرای نرم‌افزارهای سنگین و حجیم دارند. این سری از محصولات Ideapad جزو جدید‌ترین تولیدات برند چینی لنوو به حساب می‌آیند و از سخت افزار بسیار قدرتمندتری برخوردار هستند.
  • سری S: مجموعه لپ تاپ‌های سری S جزو لپ تاپ‌های بسیار ارزان و به نوعی پایین رده دسته‌بندی می‌شوند. این لپ تاپ‌ها برای کارهای بسیار سبک طراحی شده‌اند و مناسب دانش آموزان هستند.
  • سری L: لپ تاپ‌‌های سری L نیز همچون سایر لپ تاپ‌های لنوو دارای توان متوسط هستند و برای مصارف روزمره و اجرای برنامه‌های سبک طراحی شده‌اند و نمی‌توان از آن‌ها برای کارهای سنگین استفاده کرد.
  • سری کاربری روزمره : البته که هر برندی به فکر این دسته عزیزانی که تنها برای کار های روزمره قصد خرید دارند ؛ هست. سری های ۷۰۰، ۵۰۰، ۳۰۰ و ۱۰۰ برای خریدارانی طراحی شده است که قصد دارند تنها برای امور عادی از لپ تاپ استفاده کنند.
  • سری miix: اگر به دنبال تبلت / لپ تاپ هستید ، شرکت لنو این سری را به شما پیشنهاد می کند . این مدل از لپ تاپ ها این قابلیت را دارند که با جدا کردن بخش کیبورد از آن ها ، لپ تاپ را به یک تبلت تبدیل کنید.
لپ تاپ ideapad

ویژگی‌های لپ تاپ ideapad لنوو

یکی از ویژگی‌های اصلی لپ تاپ ideapad لنوو ، مشتری محور بودن آن است به طوریکه سعی شده در طراحی ، سخت افزاز و امکانات جانبی نیاز های مشتری را در نظر بگیرد و از طرفی قیمت آن نیز نجومی نشود.

همانطور که گفتیم سری Ideapad لنوو کاملا مشتری محور بوده و به گونه ای طراحی شده که خوشایند بازار و مشتریان باشد. تمامی مدل‌های لپ تاپ Ideapad دارای ظاهری زیبا و جذاب هستند و سخت افزارهای به کار رفته در آن‌ها از کیفیت قابل‌قبولی برخوردارند. قدرت سخت افزارهای موجود در این سری از لپ تاپ‌ها به اندازه‌ای است که بتواند سیستم شما را با سرعت بالا و در عرض ۱۵ ثانیه بالا بیاورد. لپ تاپ‌های پر سرعت لنوو آیدیاپد اغلب دارای پردازنده‌های Core i5 اینتل یا Ryzen 5 از برند AMD و بالاتر هستند. بیشتر لپ تاپ‌های این سری دارای صفحه نمایش بزرگی هستند و فریم دور صفحه نمایش در آن‌ها تا حد زیادی باریک شده است.

مزایا و معایب لپ تاپ ideapad لنوو

حال که تا اینجا با خانواده ideapad آشنا شدید باید مزایا و معایب آن را هم بررسی کنیم تا بر اساس نیازتان بتوانید خریداری کنید.

مزایا :

  • مقرون به صرفه هستند : یکی از دلایلی که مشتریان زیادی به سمت این لپ تاپ ها میروند ، قیمت مناسب آن است . در واقع در این لپ تاپ ها سعی شده از امکانات اضافی پرهیز شود تا تمام هزینه برای بخش های ضروری لپ تاپ استفاده شود.
  • سخت افزار باکیفیتی دارند: با اینکه اغلب لپ تاپ‌های سری Ideapad در دسته‌ی لپ تاپ‌های میان رده قرار می‌گیرند و برای اجرای برنامه‌های نه چندان سنگین طراحی شده‌اند اما از نظر سخت افزاری بسیار قدرتمند هستند.
  • مطابق با نیازهای کاربران طراحی شده‌اند: همانطور که بالاتر بیان شد ، لپ تاپ های Ideapad برای مصارف مختلفی تولید شده اند ( از گیم تا کارهای روزمره)

معایب :

 مهم‌ترین ایراد مجموعه‌ی لپ تاپ ideapad لنوو را متوسط بودن آن دانست. با اینکه قطعات به کار رفته در این سری از لپ تاپ‌های لنوو دارای کیفیت بالایی هستند اما طراحان این مجموعه به منظور کاهش هزینه‌های نهایی، حد متوسط این قطعات را در لپ تاپ‌های خود مورد استفاده قرار داده‌اند.

لپ تاپ ideapad

بررسی کلی لپ تاپ ideapad

با توجه به این که لپ تاپ های لنوو سری ideapad از یک خانواده بزرگ تشکیل شده است ، نمیتوانیم به شکل کلی سخت افزار آن را بررسی کنیم اما در تمامی لپ تاپ های سری ideapad یک سری از ویژگی ها مشترک هستند.

در اکثر تولیدات ideapad از سری پردازنده های Intel core i5 استفاده شده است ، مدل های جدید دارای بلندگوهای دالبی بسیار قوی، کارت گرافیک NVIDIA GFORCE، حسگر اثر انگشت و وبکم ۷۲۰ پیکسلی HD است و باتری قدرتمند آن تا ۱۰ ساعت قابلیت نگهداری شارژ دارد.

 این خانواده پورت‌های USBزیادی ندارند اما می‌توان بخاطر انتخاب صحیح همان تعداد پورت (دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB3.1 type C) از این موضوع چشم‌پوشی کرد و تجهیزاتی مانند هارد اکسترنال یا کول پد را به آن متصل کرد. 

Rate this post

ارسال یک نظر