نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

موس سیم دار و بی سیم

موس سیمدار بهتر است یا موس بی سیم؟

موس یکی از حیاتی ترین ابزار های کامپیوتر و لپ تاپ میباشد. در دنیای تکنولوژی ، دو مدل دستگاه وجود دارد . سیمدار و بی سیم! هر کدام از دستگاه های فوق دارای یک سری معایب و مزایایی میباشند که در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به بررسی آن ها میپردازیم.

استفاده از ماوس‌های سیم دار برای کامپیوترهای رومیزی و ماوس‌های بی‌سیم برای لپتاپ بیشتر رایج است. در مقابل برای لپ تاپ ها که ممکن است مدام در حال جابه جایی باشند ، به صورت متداول موس بیسیم خریداری میشود.

مزایای موس سیمدار

موس های سیمدار ، نکات مثبت متفاوتی نسبت به موس بی سیم دارند. موس های سیمدار اغلب سبک تر بوده و برای استفاده از آن ها نیازی به باطری نخواهید داشت.

همچنین به دلیل وجود سیم می‌توانید بدون نگرانی از میزان شارژ باتری یا سرعت واکنش‌دهی ماوس و یا قدرت ارتباط بین ماوس و کامپیوتر به سادگی آن را به کامپیوتر خود متصل و از آن استفاده کنید.

معایب موس سیمدار

از مهمترین معایب موس سیمدار میتوان به دامنه کم برای جابه جایی اشاره کرد . برای کسانی که ماوس را همراه خود جابه‌جا می‌کنند، سیم می‌تواند دردسر بزرگی باشد. همچنین محدودیت حرکتی که ماوس‌های باسیم برای گیمرها ایجاد می‌کند، بزرگترین مشکل ماوس‌های گیمینگ محصوب می‌شود.

مزایای موس بی سیم – وایرلس

برای کسانی که با لپ‌تاپ کار می‌کنند هیچ وسیله‌ای بهتر از موس بی‌سیم نیست. موس های بی سیم به وسیله یک دانگل با سیستم شما ارتباط برقرار می کنند.

در صورتی که یک موس بی سیم قدرتمند خریداری بفرمایید ، در فاصله 10 متری از دستگاه هم ، میتوانید با موس کار کنید.

معایب موس بی سیم

با وجود تمامی جذابیت ها و ویژگی های مثبت موس های بی سیم ، این وسیله هم دارای معایبی میباشد.

گران بودن :  قیمت موس بی سیم به نسبت محصول مشابه اما سیم‌دار، کمی گران‌تر است. 

نیاز به USBهای کوچک: دانگل‌های موس بی سیم که بیشتر در قالب USB کوچک عرضه می‌شود، عامل اصلی بی‌نیازی از سیم است.

نیاز به باتری: وجود باتری در چنین محصولی امری اجتناب ناپذیر است. در صورتی که قصد خرید موس بی سیم را دارید ، حتما از باتری هایی که قابلیت شارژ مجدد دارند ، استفاده کنید.

گم شدن دانگل : تمامی راه ارتباطی بین موس بی سیم و دستگاه از طریق دانگل میباشد. در صورت شکسته شدن و یا گم شدن ، عمل موس شما کاربردی ندارد.

سخن پایانی

در صورتی که فضای کمی بر روی میز دارید و یا آنکه مدام در حال جابه جا شدن هستید ، بهتر است که از موس بی سیم استفاده کنید . در غیر اینصورت موس باسیم گزینه به صرفه تری برای شما خواهد بود.

Rate this post

ارسال یک نظر