نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

نرم افزار باتری لپ تاپ

نرم افزار های قدرتمند برای تست سلامت باتری لپ تاپ

باتری لپ تاپ جزو مهمترین اجزای بیرونی لپ تاپ میباشد و همانند هر سخت افزار دیگری از محدودیت عمر برخورد دار میباشد. برای تست سلامت باتری لپ تاپ در این مقاله به معرفی  نرم افزار های قدرتمند میپردازیم.

در صورت قطع ناگهانی برق و یا عدم دسترسی به پریز برق ، این باتری لپ تاپ است که به کمک شما می آید . بنابراین بهتر است که از سلامت و عملکرد آن مطمئن باشیم.

دستور Powercfg Battery Report

دستور powercfg command یک ابزار پنهانی در ویندوز است که می توانید با استفاده از آن برای تولید گزارشی دقیق از تاریخچه باتری خود استفاده کنید.

این اطلاعات شامل عملکرد باتری شما است و به شما این امکان را می دهد تا کاهش ظرفیت باتری لپ تاپ خود را که با گذشت زمان اتفاق می افتد، مشاهده کنید.

برای تهیه یک گزارش باتری باید Command Prompt را باز کرده و عبارت powercfg /batteryreport را تایپ کنید. این دستور گزارش باتری را با فرمت HTML ذخیره می کند.

C:\Users\Your_Username\battery-report.html

نرم افزار BatteryInfoView

شاید کار از طریق دستور های ویندوزی کمی سخت و مشکل باشد ، بنابراین نرم افزار BatteryInfoView گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

این نرم افزار یک برنامه رایگان و دارای دو مولفه اصلی می باشد که اطلاعات مربوط به لپ تاپ را در اختیار شما قرار می دهد.

صفحه اول آن اطلاعات کاملی را در مورد ظرفیت طراحی شده، ظرفیت شارژ کامل، سلامت باتری، تعداد چرخه شارژ/ دشارژ و موارد دیگر را به شما می دهد.

صفحه دوم تجزیه و تحلیل دقیق گزارش وضعیت انرژی، زمان رویداد، مقادیر شارژ یا دشارژ، و … را در اختیار شما قرار می دهد.

نرم افزار BatteryMon

نرم افزار BatteryMon از دیگر نرم افزارهای رایگان برای بررسی سلامت باتری لپ تاپ می باشد.

نرم افزار باتری لپ تاپ

یک نرم افزار آسان که سطح شارژ باتری لپ تاپ را با ارائه یک نمودار از یافته های آن در زمان واقعی نشان می دهد. محور عمودی Y مربوط به میزان سطح شارژ را بر حسب درصد (از ۰ تا ۱۰۰ ) و محور افقی X مربوط به زمان نمونه برداری است.

نرم افزار BatteryCat

این نرم افزار یک برنامه بسیار ساده برای بررسی شارژ ، ظرفیت و چرخه شارژ است. پنجره اصلی برنامه دارای سه بخش اصلی حالت شارژ فعلی در رابطه با ظرفیت رایج و متداول، اطلاعات در مورد وضعیت انرژی، چرخه شارژ و ظرفیت شارژ کامل در مقایسه با ظرفیت طراحی می باشد.

نرم افزار باتری لپ تاپ

Rate this post

ارسال یک نظر