نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

ویژگی های یک مانیتور خوب

ویژگی های یک مانیتور خوب

مانیتور یکی از بخش های مهم در سیستم های رومیزی میباشد. با وجود آنکه وابستگی زیادی به سخت افزار داخلی یک کیس را ندارد ولی یک ارتباط مستقیم میان کارت گرافیک و مانیتور وجود دارد. نکات مهمی در مورد خرید یک مانیتور وجود دارد که حتما باید به آن دقت کنید. در این پست  آموزش خرید از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، به بررسی ویژگی های یک مانیتور خوب می پردازیم.

در گام اول باید بررسی کنید که برای چه هدفی قصد خرید مانیتور را دارید ، طبیعتا تفاوت های زیادی بین یک مانیتور گیمینگ و یک مانیتور معمولی وجود دارد.

همچنین لازم است بررسی شود که قدرت کارت گرافیک شما به چه صورت است و به همین منظور یک مانیتور با رزولوشن مناسب انتخاب شود.

همچنین برای تست سلامت مانیتور از این لینک استفاده کنید.

مانیتور های گیمینگ چه ویژگی دارند

معمولا مانیتور های گیمینگ نسل پیشرفته و قدرتمندتری از مانیتور های هستند . از لحاظ کیفیت و وضوح تصویر ، مانیتور های گیمینگ یک سر و گردن از سایر مانیتور ها بالاتر قرار دارند !

در نسل های اخیر مانیتور های گمینگ شاهد منحنی بودن صفحه آن هستیم. در واقع چشم انسان به صورت گرد است ، در نتیجه برای دریافت تصاویر ، شرکت های ساخت مانیتور به این ایده دست یافتند که مانیتور های منحنی گزینه بسیار مناسبی برای چشم انسان است .

ویژگی های یک مانیتور خوب

رزولوشن بالا یکی دیگر از امکانات مانیتور های گیمینگ میباشد. بازی های نسل جدید بر این پایه آماده شده اند که تصاویر و اجزای آن به دنیای واقعیت ما نزدیک تر باشد. جزئیات بیشتر و تعداد رنگ های به کار رفته در بازی های جدید ، تنها در یک مانیتور قدرتمند قابل پردازش است. در نتیجه اگر به دنبال آن هستید که مانیتور گیمینگ خریداری کنید ، حتما این نکات را به یاد داشته باشید.

مانیتور های برنامه نویسی

مانیتور های برنامه نویسی به دو صورت عمودی و افقی قرار میگرند. در واقع برنامه نویس ها از بالا به سمت پایین کد نویسی میکنند و هر خط عرض زیادی را اشغال نمی کند اما در عوض هر چه طول بیشتر باشد ، کد های بیشتری در یک صفحه قابل مشاهده میباشد.

برنامه نویس ها به مانیتور هایی با رزولوشن بالا احتیاج ندارند در نتیجه یک مانیتور معمولی گزینه بسیار خوبی برای این عزیزان میباشد.

البته دقت کنید که مانیتور های برنامه نویس های گرافیک باید قدرتمند باشد!

ویژگی های یک مانیتور خوب

مانیتور های معمولی

اگر برای محل کار یا شرکت یا استفاده های معمولی ، قصد خرید یک مانیتور را دارید ، نیازی نیست تا هزینه زیادی برای خرید یک مانیتور پرداخت کنید! یک مانیتور معمولی با رزولوشن متوسط برای تمامی نیاز های روزمره و استفاده های معمولی مناسب میباشد. برای مثال نرم افزار های حسابداری ، نرم افزار های آفیس ، مرورگر ها و … همگی در یک مانیتور معمولی رو به پایین هم به شکل مناسب اجرا می شوند.

نکته پایانی :

مانیتور یک ارتباط مستقیم با کارت گرافیک دارد ، در نتیجه اگر یک مانیتور با رزولوشن بالا تهیه کردید ، توجه کنید که کارت گرافیک شما قابلیت پردازش این مقدار پیکسل را داشته باشد.

Rate this post

ارسال یک نظر