نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

آموزش فتوشاپ وبسایت خدمات ایسوس سرگزی

آشنایی با قابلیت های 3D در فتوشاپ

قابلیت های 3D در ابتدای کار که در نسخه های Cs3 به کاربران فتوشاپ ارائه شده بوده ، زیاد مورد توجه قرار نگرفت . در واقع قابلیت های 3D در فتوشاپ دارای ضعف ها و ایرادات بسیار جدی بود ؛ اما با مرور زمان و به روز شدن این قابلیت های 3D توجه طراحان زیادی به سمت این بخش منعطف شد.

هر بخش سه‌بعدی در فتوشاپ کار جداگانه‌ای را انجام می‌دهد و هر لایه آن شامل یک صحنه منحصربه‌فرد است که می‌تواند روش‌های مختلف را ایجاد کند . امروز در این آموزش فتوشاپی از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی قصد داریم تا درباره این قابلیت ها صحبت کنیم.

نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که شما اگر تصمیم دارید از قابلیت های 3D در فتوشاپ استفاده کنید ، سخت افزار سیستم شما باید از پردازنده گرافیکی پشتیبانی کند.

شروع کار و استفاده از منوی 3D

 برای ایجاد و ویرایش یک فایل آماده سه‌بعدی ، باید از منوی 3D  و مسیر New Layer from 3D file اقدام به وارد کردن مدل کنید . فرمت‌های پشتیبانی از سه‌بعدی را می‌توان ازجمله به DAE, .KMZ, .U3D , 3DS اشاره کرد .

 قابلیت های 3D در فتوشاپ

چرخش

اولین ابزار به‌طور پیش‌فرض ، چرخش است . این چرخش به‌طور میانگین حول محورهای X و Y برای چرخش در طرفین و برای نمایش از نمای بالا حول محور Z حرکت می‌کنند .

کشیدن

شبیه ابزار Move عمل می‌کند . وظیفه ی آن حرکت دادن نمای سه‌بعدی به صورت افقی و عمودی بین محورهای X و Z است .

مقیاس

پنل بعدی اندازه مدل را تغییر می‌دهد . با درگ کردن موس به سمت بالا مقیاس مدل بزرگ‌تر و با درگ کردن موس به سمت پایین مقیاس کوچک‌تر می‌شود . 

موقعیت

به وسیله گزینه position شما میتوانید موقیعت پروژه خود را تعیین کنید ( بالا ، پایین ، راست و …)

محور 3D

با فعال‌سازی کنترل محور سه‌بعدی به نام GL ، شما دقیقا به همان ابزار استانداری را که برای محیط سه‌بعدی نیاز دارید ، دست خواهید یافت . برای فعال‌سازی باید به مسیر Preferences > Performance and in the GPU رفته و تیک گزینه GL را یزنید .

برای آشنایی بیشتر با سایر امکانات بخش سه بعدی میتوانید از مستندات فتوشاپ استفاده کنید.

پنل 3D در فتوشاپ

به مسیر Window > 3D رفته تا پنل تنظیمات محیط سه بعدی فعال شود . در این پنل گزینه‌های مختلفی برای کار بر روی لایه‌های سه بعدی وجود دارد . در بالای پنل ۴ دکمه وجود دارد که به ترتیب توضیح مختصری در موردش خواهیم داد .

Filter By Scene: اجزایی که در صحنه وجود دارد را مخفی یا فیلتر می کند .

Meshes: یک لیست کامل از مش‌هایی که وجود دارد را نشان می دهد .

Materials: مواد موجودی که در زیر اشیاء وجود دارند را نمایش می دهد .

Lights: نورهای مربوط به هر مش را مشخص می کند .

Rate this post

ارسال یک نظر