نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

انواع کارت گرافیک nvidia

انواع کارت گرافیک nvidia

کارت گرافیک های NVIDIA در سیستم‌های حرفه‌ای استفاده می‌شوند و به طور کلی سه دسته هستند: NVIDIA Quadro و NVIDIA GeForce و Nvidia Tesla. کاربرد انویدیا در گیمینگ، انیمیشن، شبیه سازی، طراحی‌های 3D و صنعتی است.

NVIDIA شرکتی آمریکایی است که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد و در تولید تکنولوژی‌های کارت‌های ویدئویی، گرافیکی، ورک استیشن، رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های پورتابل در سرتاسر جهان فعال است. NVIDIA یکی از فروشنده‌های اصلی کارت و پردازنده‌های گرافیکی (GPU) و رقیب AMD است.

انواع کارت گرافیک nvidia

سری های کارت گرافیک nvidia به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. Quadro
  2. Geforce
  3. Tesla

 کارت گرافیک NVIDIA Quadro

محصولات گرافیکی حرفه‌ای کوادرو (Quadro)، کارایی و قابلیت های حرفه‌ای زیادی در زمینه مهندسی، پزشکی، معماری و رسانه‌ای و … فراهم می‌آورد. این محصولات بر پایه قدرت پردازش سریع و معماری کپلر (Kepler) ساخته شده‌اند.

کارت‌های گرافیکی سری Quadro به دو مجموعه کاملاً مجزا تقسیم می‌شوند. مجموعه اول کارت‌های سری Quadro FX هستند که شامل پردازنده‌های گرافیکی با کارایی بالا برای اجرای نرم‌افزارهای طراحی صنعتی هستند و دسته دوم کارت‌های سری Quadro NVS هستند که در زمینه CAD/CAM و سیستم‌هایی که به چندین خروجی نمایشگر به هم پیوسته نیاز دارند طراحی شده‌اند. نام‌گذاری مدل‌های مختلف سری Quadro نسبت به کارت‌های گرافیکی مخصوص سیستم‌های خانگی، متفاوت است.  این دسته از محصولات بیشتر در Workstation ها استفاده می‌شوند.

 کارت گرافیک NVIDIA Geforce

این دسته کارت گرافیک بر اساس معماری کپلر طراحی شده‌اند و از GPGPU پشتیبانی می‌کنند که باعث بالا بودن کارایی در آنها می‌شود. اولین دسته از محصولات جی فورس در سال 1999 عرضه شد و جدیدترین کارت گرافیک های Geforce در قالب سری 20 و سری 16 به ترتیب در سال 2018 و 2019 وارد بازار شد. تا به حال 16 سری مختلف از جی فورس ها به مشتریان ارایه شده است.

کارت گرافیک NVIDIA Tesla

کارت گرافیک های Tesla در زمینه دیتاسنتر حرف اول را می‌زنند زیرا توان عملیاتی، کارایی و Uptime را به حداکثر می‌رسانند. NVIDIA آن را برای مصارف پیشرفته و انترپرایزی ارایه داده و از جمله کاربردهای آن در محاسبات سنگین گرافیکی، انیمیشن و رندرینگ، تحقیقات آنالیز علمی، پیاده‌سازی VDI، سرورها و سیستم‌های HPC و بیگ دیتا، به بازار معرفی کرده است. NVIDIA Tesla K40 و NVIDIA Tesla K80 از جمله مدل‌های این دسته کارت گرافیک های انویدیا است.

 

Rate this post

ارسال یک نظر