نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

بهترین پردازنده های گیمینگ

بهترین پردازنده برای گیمرها ۲۰۲۲

در این مقاله علاوه بر بررسی CPU مناسب سیستم‌های گیمینگ، بنچمارک پردازنده‌های مناسب را هم برای شما آماده کرده‌ایم.

برای انتخاب بهترین CPU مناسب گیمینگ موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • انتخاب بین اینتل و AMD: ممکن است برخی AMD را ترجیح دهند و بعضی دیگر اینتل؛ اما برخی مدل‌های گران‌قیمت و پرچم‌دار اینتل هنگام بازی عملکرد بهتری دارند و پردازنده‌های AMD در وظایفی مانند ویرایش ویدئو (به لطف هسته و رشته‌های بیشتر) بهتر عمل می‌کنند.
  • برای بازی سرعت کلاک مهم‌تر از تعداد هسته است: سرعت بیشتر کلاک CPU موجب عملکرد بهتر در کارهای ساده و متداولی مثل بازی می‌شود؛ در حالی که تعداد هسته بیشتر به شما کمک می‌کند تا بازی‌های زمان‌بر را با سرعت بیشتری باز کنید. در آخر، سریع‌ترین پردازنده‌ها آن‌هایی هستند که سرعت کلاک بیشتری دارند.
  • بودجه یک سیستم کامپیوتری کامل: هیچ‌وقت یک پردازنده قوی و گران‌قیمت را با رم (RAM) و کارت گرافیک ضعیف وصل نکنید.
  • اورکلاک مناسب همه نیست: برای اغلب کسانی که بازی می‌کنند منطقی‌تر است تا کمی پول بیشتر خرج کنند و یک CPU رده‌بالا بخرند تا اینکه هزینه بابت خرید یک خنک‌کننده رده‌بالا صرف کنند و زمان زیادی هدر دهند تا عملکرد پردازنده را کمی بهتر کنند.

در نتایج بنچمارکی که توسط tomshardware تهیه شده می‌توانید نتایج بنچمارک تمام پردازنده‌های اینتل و AMD را مشاهده کنید.

AMD Ryzen 5 5600

پردازنده AMD Ryzen 5 5600 در مجموع بهترین پردازنده AMD برای بازی است. این پردازنده هم در بازی عملکرد قوی دارد و هم در اجزای برنامه‌های کاربردی رتبه اول را به خود اختصاص داده است. این پردازنده یک جایگزین با ارزش و عالی برای پردازنده‌های Alder lake اینتل است.

پردازنده AMD Ryzen 5 5600 حتی توان رقابت با پردازنده Ryzen 5 5600X که مدت‌ها طرفداران زیادی داشته و مورد علاقه بسیاری از افراد بوده را نیز دارد. پردازنده 5600X تنها به میزان ۱ درصد در زمینه بازی و ۴ درصد در پردازش‌هایی که به یک هسته مجازی نیاز دارند، نسبت به Ryzen 5 5600 عملکرد بهتری دارد. اکثریت قریب به اتفاق کاربران، تفاوت در عملکرد این دو پردازنده را حس نخواهند کرد و این تفاوت برای آن‌ها کاملا نامحسوس خواهد بود.

اینتل Core i7-12700K

پردازنده اینتل Core i7-12700K از نظر قدرت و سرعت عملکرد، حتی توان رقابت با پردازنده گران قیمت‌تر ۵۵۰ دلاری Ryzen 9 5900X را نیز داراست. نتایج تست‌های انجام شده بر روی این پردازنده نشان می‌دهند که سرعت اینتل Core i7-12700K به میزان ۱۲ درصد در بازی با کیفیت 1080P از پردازنده Ryzen 7 5800X بیشتر است.

بهترین پردازنده های گیمینگ

این پردازنده همچنین تمام قدرت عملکرد همتای i9 خود را نیز به ارث برده است؛ در حالی که قیمت ارزان‌تری نسبت به آن دارد. این پردازنده شباهت‌های دیگری نیز با سری i9 دارد. از جمله این شباهت‌ها می‌توان به بهره مندی از ۱۲ هسته و ۲۰ رشته اشاره کرد که ۸ هسته از این ۱۲ هسته از نوع قدرتمند P و بقیه هسته‌ها، از نوع کم مصرف هستند.

اینتل Core i5-9400F

اینتل Core i5-9400F از نسخه قبلی یعنی Core i5-8400 کمی سریع‌تر است اما مانند Core i5 10400F فاقد گرافیک یکپارچه اینتل است و نمی‌توان این پردازنده را اورکلاک کرد؛ ولی می‌توان پول ذخیره شده را برای خرید مادربردی مثل H370 هزینه کرد. همچنین یک خنک‌کننده در جعبه این CPU قرار دارد؛ چیزی که در اکثر پردازنده‌ها دیده نمی‌شود.

 

اینتل Core i3-10100

نظر شما در مورد فهرست بالا چیست؟ آیا فکر می‌کنید می‌توان CPU دیگری به این فهرست اضافه کرد؟

اگر به دنبال یک پردازنده ارزان‌قیمت گیمینگ هستید که به شما اجازه دهد تا سیستمی گیمینگ با کیفیت 1080p بسازید، اینتل Core i3-10100 گزینه‌ای است که ارزش توجه دارد.

Rate this post

ارسال یک نظر