نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

ریستارت شدن ناگهانی ویندوز

حل مشکل ریستارت شدن ویندوز ۱۰

گاهی اوقات به دلیل برخی مشکلات سخت افزاری یا سیستم عامل، کاربران ویندوز ممکن است با مشکلاتی مانند ریستارت شدن ویندوز ۱۰، ریستارت شدن های مداوم یا طول کشیدن خاموش شدن سیستم مواجه شوند.  همچنین ممکن است صفحه آبی که به صفحه مرگ مشهور است نشان داده شود.

علت ریستارت شدن ناگهانی ویندوز

  • هر یک از دستگاه های سخت افزاری آسیب ببیند یا به درستی کار نکنید، ممکن است با گرم شدن بیش از حد سیستم مواجه شوید و به طور مداوم ریستارت شود.
  • ممکن است آپدیت به درستی نصب نشده باشد یا آپدیت مورد نظر با سیستم ویندوزی شما سازگار نباشد.
  • درایورهایی که به سخت افزارهای مختلف تعلق دارند با هم تداخل پیدا می کنند و ممکن است باعث ایجاد ری استارت شدن ویندوز ۱۰ به صورت مداوم شود.
  • ویروسی بودن ویندوز

حل مشکل ریستارت شدن ناگهانی ویندوز

در اکثر مواقع؛ می توان این مشکل را با خاموش کردن سخت افزاری حل کرد. برای انجام این کار دکمه پاور را برای حداقل ۶ ثانیه فشار دهید تا زمانی که سیستم خاموش شود.

همچنین اگر با مشکل ریستارت شدن ویندوز ۱۰ هنگام اتصال به اینترنت یا اجرای برنامه ها یا بازی مواجه هستید می توانید از ابزار عیب یاب داخلی ویندوز استفاده کنید.

در صورتی که گرمای زیاد باعث رخ دادن چنین مشکلی شده است، راه کار های زیر به شما پیشنهاد می شود:

پردازنده: برای جلوگیری از گرمای بیش از حد ممکن است بخواهید یک فن خنک کننده تهیه کنید یا سیستم خود را به مکانی با تهویه مناسب منتقل کنید.

رم: اگر رمی به سیستم اضافه کرده اید آن را بردارید و قبل از بازگرداندن رم، هم رم و هم اسلات را با دقت تمیز کنید. بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است.

دستگاه های اکسترنال: همه دستگاه های جانبی را از سیستم خود جدا کنید و ببینید که ایا مشکل ریستارت شدن ویندوز ۱۰ حل شده است یا خیر. اگر مشکل برطرف شد آنها را یکی یکی دوباره وصل کنید تا دستگاه مشکل زا را پیدا کنید.

همچنین میتوانید با نصب یک نرم افزار تست سلامت هارد و پردازنده، از سالم بودن این قطعات مطمئن شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک نظر