نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

افزایش سرعت ویندوز 10

دو ترفند افزایش سرعت ویندوز

سرعت ویندوز ۱۰ و ۱۱ به اندازه کافی سریع است. اما عوامل مختلف ممکن است بعد از مدتی روی سرعت عملکرد آن تاثیر گذاشته و آن را کند‌تر کنند. در این مقاله به بررسی دو ترفند بسیار مهم و کاربردی برای افزایش سرعت ویندوز می پردازیم.

غیرفعال کردن برنامه های راه اندازی

برنامه‌های زیادی در ویندوز وجود دارند که خود به خود و به صورت اتوماتیک شروع به اجرا می‌کنند و در حالی که شما کار دیگر در کامپیوتر انجام می‌دهید، این برنامه‌ها نیز در پس زمینه ویندوز به کار خود ادامه می‌دهند. برنامه‌های راه اندازی، منابع سیستم کامپیوتری را مورد استفاده قرار می‌دهند و به این ترتیب سرعت ویندوز را کم می‌کنند. شما می‌توانید با غیر فعال کردن برخی از این برنامه‌ها که از آن‌ها استفاده‌ای ندارید، منابع سیستم خود را آزاد کنید و به این ترتیب سرعت ویندوز را افزایش دهید. برای این کار گام‌های زیر را بپیماید:

۱. برنامه settings کامپیوتر خود را باز کنید.

۲. روی گزینه «apps» کلیک کنید.

۳. سپس روی گزینه «StartUp» کلیک کنید.

۴. در این مرحله منوی «Sort by» را باز کنید و از میان گزینه‌های آن، گزینه «Startup impact» را انتخاب کنید.

۵. با کشیدن گزینه On و off می‌توانید برنامه‌هایی که از نظر خودتان غیر ضروری هستند را فعال یا غیر فعال کنید. برنامه‌هایی که در کنار آن‌ها کلمه «High impact» را مشاهده می‌کنید، بیشترین مصرف منابع را از کامپیوتر شما دارند. پیشنهاد ما به شما این است که این برنامه‌ها را غیر فعال کنید.

چگونه سرعت ویندوز را افزایش دهیم؟

برنامه‌های پس زمینه را غیر فعال کنید 

یکی دیگر از راه‌هایی که به افزایش سرعت ویندوز کمک می‌کند، غیر فعال کردن برنامه‌های پس زمینه است. این برنامه‌ها نیز مانند برنامه‌های راه اندازی، حتی زمانی که به آن‌ها نیازی ندارید، فرآیندهایی را در پس زمینه کامپیوتر اجرا می‌کنند. شما می‌توانید در مورد اینکه کدام یک از این برنامه‌ها به اجرا در پس زمینه ادامه بدهند و کدام یک  متوقف شوند، تصمیم بگیرید. حتی می‌توانید تمامی این برنامه‌ها را متوقف کنید تا هیچ یک اجرا نشوند. برای غیر فعال کردن برنامه‌های پس زمینه، گام‌های زیر را بپیمایید:

۱. برنامه settings را باز کنید.

۲. گزینه privacy را انتخاب کنید.

۳. روی گزینه «Background apps» کلیک کنید.

۴. برنامه‌هایی که نمی‌خواهید در پس زمینه اجرا شوند را با کشیدن سوئیچ آن، غیر فعال کنید.

چگونه سرعت ویندوز را افزایش دهیم؟

Rate this post

ارسال یک نظر