نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

لپ تاپ استوک

راهنمای کامل خرید لپ تاپ دسته دوم پیش از خرید لپ تاپ دست دوم حتما به این نکات توجه کنید

همه ما گاهي مجبور به خريد يک کالاي ديجتالي دست دوم هستيم.دلايل بسياري براي اين موضوع وجود دارد.به عنوان مثال عدم تهيه بودجه کافي براي خريد يک محصول نو،برخورد با يک کالاي دست دوم اما بسيار مناسب،خريد يک کالاي دست دوم براي استفاده در مدت محدود و …تمامي اين دلايل مي توانند در خريد يک کالاي ديجيتالي دست دوم موثر باشند.

در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، نکات ضروری و مهمی را برای خرید یک لپ تاپ استوک و یا دسته دوم بیان خواهیم کرد.

همچنین کلیه خدمات سخت افزاری و نرم  افزاری شرکت خدمات ایسوس سرگزی برای تمای برند ها با پیک رایگان صورت می گیرد .

در ابتدا بهتر است بدانيد که خريد يک لپ تاپ دست دوم توصيه ما به شما نيست و بهتر به يک نمونه نو مراجعه نماييد.اما در صورتي که در شرايط آن قرار گرفتيد،اين مطلب دقيقا براي شما است

بدنه و ظاهر

نداشتن هیچگونه خط و خشی ، امتیاز مثبتی برای یک لپ تاپ استوک به شمار می آید. دقت کنید هیچ گونه خط و آسیب دیدگی نباید روی مانیتور لپ تاپ باشد ، زیرا ممکن است بعدا لپ تاپ شما دچار مشکل شود.

در وضعيت ظاهري دقت کنيد.بسياري از کاربران و فروشندگان در اين قسمت با زدن روغن هاي براق کننده مورد استفاده در “الکترونيک” وضعيت نوت بوک را بسيار نو جلوه مي دهند.

به این نکته توجه کنید که اگر وضعيت ظاهري بدنه مناسب باشد،به احتمال زياد کاربر قبلي به خوبي از محصول حود مراقبت مي کرده است.

پورت ها،اتصالات و ODD

لپ تاپ استوک

گاهی اوقات دیده شده که ، ورت هاي يک محصول به درستي کار نمي کند. حتما در دوران تست محصول ، تمامی پورت ها و خروجی ها را تست کنید.

جهت تاکید ، حتما با قرار دادن یک دی وی دی در دستگاه و اتصال یک فلش از سلامت لپ تاپ خود مطمئن باشید.

مانيتور و کارت گرافيک

در هنگام بررسي با استفاده از کليد FN و کليدهاي تنظيم نور نمايشگر،نور آن را کم زياد کرده و از سلامت آن مطمئن شويد.حداکثر 2 پيکسل سوخته در نمايشگر مي تواند مورد قبول واقع شود اما بيشتر خير.

تست هارد ديسک/SSD

هارد ديسک و درايو هاي SSD يکي از مهمترين مواردي است که در هنگام خريد بايد مد نظر قرار گيرد.براي تست مناسب و سريع حافظه هاي ذخيره سازي مي تواند از نرم افزارهايي مانند HD Sentinel استفاده نماييد.اين نرم افزارها در تب هاي مختلف خود وضعيت فضاي ذخيره سازي و سلامت آن را مورد بررسي قرار مي دهد.

حافظه رم

لپ تاپ استوک

این قطعه نیز از اهمیت ویژه ای برخور دار است و باید اطمینان پیدا کنیم که این قطعه به درستی کار می کند.

برای چک کردن حافظه رم میتوانید از نرم افزاری به نام PassMark MemTest86 استفاده کنید.

همچنین میتوانید از این لینک نرم افزار فوق را دانلود کنید.

سيستم خنک کننده

پیشنهاد میشود در بازه چند روزه تست دستگاه ، با نصب یک بازی یا استفاده از نرم افزار های سنگین به سخت افزار لپ تاپ فشار وارد کنید . دلیل این کار برای این است که اگر سيستم خنک کننده لپ تاپ شما درست کار نکند دستگاه شروع به داغ شدن و کرده و پس از مدتی به صورت اتوماتیک خاموش میشود.

سرویس کردن لپ تاپ

اگر تمامی فاکتور های بالا را به خوبی رعایت کردید و خیالتان از بابت عملکرد آن راحت شد ، حتما از فروشنده بخواهید که دستگاه شما را یک بار به طور کامل سرویس کند و برای cpu از خمیر جدیدی استفاده کند.

Rate this post

ارسال یک نظر